Gjest SilentWolf Skrevet 3. september 2001 Skrevet 3. september 2001 Vi bruker salt i så mye, deriblant mat og matlagning, oppbevaring av matvarer, vi bruker også saltløsning til og skylde øynene med hvis vi får noe i de, vi har salt i kroppen osv, så mitt spørsmål er: Hvorfor er det farlig og drikke sjøvann? Hvor mye skjøvann er farlig? Kan en dø av og drikke sjøvann? Hvor mye må da til? Hva er synptomene på at noen har druket sjøvann? Kan en redde en som har drukket sjøvann? Hvilke behandling må så til? På forhond takk. 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 4. september 2001 Skrevet 4. september 2001 Sjøvann inneholder mye salt og vi bør derfor ikke drikke dette. Grunnen er at vi tilfører kroppen salt ellers i kostholdet og sammen med sjøvann vil det bli for mye. For øvrig blir man gjerne kvalm hvis man drikker sjøvann. Ved "overdose" av sjøvann vil jeg tro at man kan tilføre vanlig vann og eventuelt et vanndrivende middel. Dette er jeg dog ikke ekspert på så du får ta mitt svar med "en klype salt". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.