Gå til innhold

Sjøvann?

Anbefalte innlegg

Gjest SilentWolf
Skrevet

Vi bruker salt i så mye, deriblant mat og matlagning, oppbevaring av matvarer, vi bruker også saltløsning til og skylde øynene med hvis vi får noe i de, vi har salt i kroppen osv, så mitt spørsmål er: Hvorfor er det farlig og drikke sjøvann? Hvor mye skjøvann er farlig? Kan en dø av og drikke sjøvann? Hvor mye må da til? Hva er synptomene på at noen har druket sjøvann? Kan en redde en som har drukket sjøvann? Hvilke behandling må så til?

På forhond takk.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Sjøvann inneholder mye salt og vi bør derfor ikke drikke dette. Grunnen er at vi tilfører kroppen salt ellers i kostholdet og sammen med sjøvann vil det bli for mye.

For øvrig blir man gjerne kvalm hvis man drikker sjøvann. Ved "overdose" av sjøvann vil jeg tro at man kan tilføre vanlig vann og eventuelt et vanndrivende middel. Dette er jeg dog ikke ekspert på så du får ta mitt svar med "en klype salt".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...