Gå til innhold

Til Lillemus


Gjest Jeg blir så lei av maset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, her er det jo også jeg som har "merarbeidet" sånn sett. Kjæresten din har ingenting i mot å evt. bosette seg sammen med dine to barn, går de godt sammen?

''Kjæresten din har ingenting i mot å evt. bosette seg sammen med dine to barn, går de godt sammen?''

De går greit sammen, men han er jo naturlig nok litt mer "perifer" i forhold til dem enn det stemora er, hun bor de jo tross alt sammen med halvparten av tiden.

Vi kommer dog ikke til å flytte sammen før ungene er ute av redet, nettopp fordi han ikke vil til byen og jeg ikke flytter så lenge ungene bor hjemme. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt merkelig ut hvis dolere har mening om det uten at du begynner å diskutere det.

''Det høres litt merkelig ut hvis dolere har mening om det uten at du begynner å diskutere det.''

Det har forekommet når jeg har nevnt det i en tråd hvor noen har spurt om noe av det samme. Og da har jeg flere ganger fått svar fra dolere som mener at "barn tilpasser seg da så lett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg blir så lei av dette maset

''Kjæresten din har ingenting i mot å evt. bosette seg sammen med dine to barn, går de godt sammen?''

De går greit sammen, men han er jo naturlig nok litt mer "perifer" i forhold til dem enn det stemora er, hun bor de jo tross alt sammen med halvparten av tiden.

Vi kommer dog ikke til å flytte sammen før ungene er ute av redet, nettopp fordi han ikke vil til byen og jeg ikke flytter så lenge ungene bor hjemme. :o)

"Vi kommer dog ikke til å flytte sammen før ungene er ute av redet, nettopp fordi han ikke vil til byen og jeg ikke flytter så lenge ungene bor hjemme."

Noe sånt her også ja, jeg vil ikke flytte til en annen skolekrets nå, faren deres bor også i nærheten av der jeg bor, de er hos ham annenhver uke. Jeg foretrekker også å legge livet mitt opp etter ungene som pkt. 1, det kan vel aldri bli så veldig feil.

Tror det er mange små og store ting andre ikke tenker over, når de får alt til å høres så enkelt ut ved å bare flytte sammen i hurten og sturten.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra ei som vet hvordan det er

Heisann-

jeg er også i en lignende situasjon. Har vært sammen med min kjære i 3 år. Jeg har tre barn med min eks. Min kjære har ingen.

Jeg bor ca 300 m fra min eks og kunne ikke tenke meg å flytte på barn pga mine egoistiske behov.

Min kjære jobber og bor ca 2 timers reise fra oss. Vi er helg og feriekjærester, men forholdet er 100% seriøst og "skikkelig" for det. Drit i hva andre mener. Gjør det som er best for barna først og fremst. Vår tid kommer tidsnok :)

Oppmuntrende hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg blir så lei av maset

Heisann-

jeg er også i en lignende situasjon. Har vært sammen med min kjære i 3 år. Jeg har tre barn med min eks. Min kjære har ingen.

Jeg bor ca 300 m fra min eks og kunne ikke tenke meg å flytte på barn pga mine egoistiske behov.

Min kjære jobber og bor ca 2 timers reise fra oss. Vi er helg og feriekjærester, men forholdet er 100% seriøst og "skikkelig" for det. Drit i hva andre mener. Gjør det som er best for barna først og fremst. Vår tid kommer tidsnok :)

Oppmuntrende hilsen

Hei.

Takker så mye for svaret ditt, forstår deg godt. Man vil jo ikke under noen omstendighet risikere at barna blir utsatt for et evt. nytt brudd, etter at man har flyttet dem fra både hjemsted, skole og der faren deres bor, fordi man selv vil bo sammen med sin nye kjæreste. Og det er ikke sikkert forholdet med den nye vil fungere så bra MED barn i hverdagen, som det nå gjør UTEN barn i hverdagen. Så den risikoen vil jeg ikke ta før barna blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Takker så mye for svaret ditt, forstår deg godt. Man vil jo ikke under noen omstendighet risikere at barna blir utsatt for et evt. nytt brudd, etter at man har flyttet dem fra både hjemsted, skole og der faren deres bor, fordi man selv vil bo sammen med sin nye kjæreste. Og det er ikke sikkert forholdet med den nye vil fungere så bra MED barn i hverdagen, som det nå gjør UTEN barn i hverdagen. Så den risikoen vil jeg ikke ta før barna blir større.

''Og det er ikke sikkert forholdet med den nye vil fungere så bra MED barn i hverdagen, som det nå gjør UTEN barn i hverdagen. Så den risikoen vil jeg ikke ta før barna blir større.''

Klokt sagt. :o)

Vi er også av den oppfatningen at det at vi ikke deler hus og seng 24/7 gjør at forholdet holder seg varmere, at sexlysten er større og at forelskelsen varer lengre. :o) Vi rekker ikke å bli lei av hverandre, rekker ikke å krangle om hvem det er sin tur å ta oppvasken, men vi rekker å savne hverandre sånn at det er riktig deilig når vi treffes igjen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg blir så lei av maset

''Og det er ikke sikkert forholdet med den nye vil fungere så bra MED barn i hverdagen, som det nå gjør UTEN barn i hverdagen. Så den risikoen vil jeg ikke ta før barna blir større.''

Klokt sagt. :o)

Vi er også av den oppfatningen at det at vi ikke deler hus og seng 24/7 gjør at forholdet holder seg varmere, at sexlysten er større og at forelskelsen varer lengre. :o) Vi rekker ikke å bli lei av hverandre, rekker ikke å krangle om hvem det er sin tur å ta oppvasken, men vi rekker å savne hverandre sånn at det er riktig deilig når vi treffes igjen. :o)

Helt enig, sånn føler vi det også. Og når jeg ikke har barna hos meg (har dem annenhver uke), har jeg og kjæresten forholdet vårt helt "i fred". Den egoismen kan jeg forsvare, for den krever ikke at barna må rokkes på for at jeg skal kunne ha det forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...