Gå til innhold

trener kjapt svar om foreldrerett.

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på det idag

Skriver et brev til kommunen her ang mitt barn. I siste brev fra kommunen har de sendt kopi av mitt brev og sine svar til barnets far som IKKE har foreldrerett. Dette er bare en liten sak, og ikke noe av stor betydning., sånn sett. Men har kommunen rett til det når far ikke har foreldrerett? Noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345010-trener-kjapt-svar-om-foreldrerett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinelle

Fra barneloven:

''§ 47. Rett til opplysningar om barnet.

Har den eine av foreldra foreldreansvaret aleine, skal denne gje den andre opplysningar om barnet når det blir bede om det. Den andre har også rett til å få opplysningar om barnet frå barnehage, skule, helse- og sosialvesen og politi, om ikkje teieplikta gjeld andsynes foreldra. Slike opplysningar kan nektast gjeve dersom det kan vere til skade for barnet.

Avslag på krav om opplysningar etter første stykket andre punktum kan påklagast til fylkesmannen. Reglane i forvaltningslova kapittel VI gjeld så langt dei høver, jamvel om avslaget er gjeve av private.

''

Dette tolker jeg som at barnets far har rett til informasjon, men uten at jeg skal si det sikkert.

Du kan lese mer om barneloven her:

http://lovdata.no/all/nl-19810408-007.html

Gjest lurer litt på det i dag

Fra barneloven:

''§ 47. Rett til opplysningar om barnet.

Har den eine av foreldra foreldreansvaret aleine, skal denne gje den andre opplysningar om barnet når det blir bede om det. Den andre har også rett til å få opplysningar om barnet frå barnehage, skule, helse- og sosialvesen og politi, om ikkje teieplikta gjeld andsynes foreldra. Slike opplysningar kan nektast gjeve dersom det kan vere til skade for barnet.

Avslag på krav om opplysningar etter første stykket andre punktum kan påklagast til fylkesmannen. Reglane i forvaltningslova kapittel VI gjeld så langt dei høver, jamvel om avslaget er gjeve av private.

''

Dette tolker jeg som at barnets far har rett til informasjon, men uten at jeg skal si det sikkert.

Du kan lese mer om barneloven her:

http://lovdata.no/all/nl-19810408-007.html

Takk for link. Ser nesten ut som om du har rett, dessverre. Skjønner ikke hvordan de har hostet opp hans adresse, når absolutt all tidligere korrespondanse har gått mellom meg og kommunen. Spesielt fordi at i alle papirer overfor meg og han, er han definert som bostedsløs. Ja, ja, men da fikk iallefall jeg en adresse også å forholde meg til. Spørs bare hvor reel den er.......?

Takk for link. Ser nesten ut som om du har rett, dessverre. Skjønner ikke hvordan de har hostet opp hans adresse, når absolutt all tidligere korrespondanse har gått mellom meg og kommunen. Spesielt fordi at i alle papirer overfor meg og han, er han definert som bostedsløs. Ja, ja, men da fikk iallefall jeg en adresse også å forholde meg til. Spørs bare hvor reel den er.......?

Han har vel en folkeregistrert adresse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...