Gå til innhold

Hva gjør seksuelle overgrep med en?

Anbefalte innlegg

Gjest hva gør jeg feil?

Jeg vet ikke om noe liv uten seksuelle overgrep... Da de startet i mitt tilfelle var jeg så ung at jeg hadde ikke hukommelse til å huske første gangen. De jeg husker stammer fra jeg var 4-7 år, og så resten etter at jeg ble eldre og fra nye overgripere.

Den første ble dømt. De andre jeg anmeldte slapp fri, men måtte betale erstatning. fastlegen min tok dette opp med meg en gang og han sa "Du dør på en måte, når du opplever slikt". Gjør en det?

Jeg sitter ikke hjemme å synes synd på meg selv eller depper. Men jeg lurer på hvordan ting hadde vært om ikke....

Eneste gangene jeg har fortalt hva som har skjedd er i avhør og rettssaler...

Som barn var jeg ganske sårbar tror jeg... ustabile foreldre som sloss, hadde fyllefester og tydde til vold i ny og ne. Finner aldri noe svar på hvorfor jeg tiltrekker meg overgripere. En forklarte en gang at "Jeg utstrålte renhet".... ganske kvalmt. Men har alltid vært en åpen og ærlig sjel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345019-hva-gj%C3%B8r-seksuelle-overgrep-med-en/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten nick denne tirsdagen

Jeg vet lite om seksuelle overgrep. Jeg vet derimot mye om å vokse opp under alvorlig rusmisbruk, uten sammenlikning for øvrig.

Jeg fungerer godt i jobb osv, men jeg har en indre utrygghet jeg tilsynelatende aldri blir kvitt.

Jeg er veldig redd for autoriteter

Jeg føler meg virkelig fullstendig verdiløs. Jeg har ikke dårlig selvtilllit, vet jeg får til masse, men det hjelper ikke for jeg føler meg fremdeles ikke verdt noen ting.

Jeg venter konstant på katastrofer.

Jeg takler/holder ut virkelig vanskelige situasjoner over tid, men sliter med å håndtere uforutsette ting som feks fører til at planer må endres på kort varsel.

Det skal svært mye til før jeg stoler på noen. Jeg er svært lojal, og jeg krever lojalitet av de som skal være nær meg.

Dette er ting jeg har visst lenge,men stor var overraskelsen da jeg leste en bok om voksne barn av rusmisbrukere, og fant akkurat de samme beskrivelsene der.

For meg ble det en mulighet til endring. Plutsleig skjønte jeg hvor disse rare tingene kom fra, og kunne starte å endre dem. Foreldrene mine hadde jeg forsonte meg med for lenge siden, men hadde ikke klart å ta inn over meg eller endre disse tillærte reaksjonsmønstrene.

Det kan hende det som har skjedd med deg ikke har fått noen store konsekvenser for deg. Men dersom du holder på med masse "greier" som du ser ikke er gode for deg, hadde jeg tatt en nærmere titt på dem, kanskje lest om konsekvenser av seksuelle overgrep, og sett om noe kunne ha sin forklaring i det som skjedde.

Men så - deresom du finner slike ting som jeg har funnet, så er det bare du som kan finne ut om du vil endre ting, og ev jobbe deg ut av det du vil endre.

Beklager hvis dette ikke gav noen mening for deg.

Gjest Kjenner til det

Noe dør iallefall inni oss når vi opplever slike ting,jeg mistet tilliten til folk og stolte ikke på noen. Trodde alle tenkte sex når de såg på meg,ble redd folk. Og det har ført til at jeg ikke har noe sex liv,har hatt sex etter jeg ble voksen men har aldri likt det. Og da jeg fikk barn passet jeg på dem for godt,i mine øyne var alle potensielle overgripere. Hadde også forferdelige mareritt,nå er de over heldigvis. Av og til mareritt,men ikke hele natten.

Et hjem med en slik atmosfære, slik du gir inntrykk av, kan du vært mer åpen, stilt deg mer åpen for andre mennesker, der noen onde personer dessverre nettopp kan utnytter andres behov for kjærlighet. Du har ikke gjort noen feil, men overgriperne må staffes .

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...