Gå til innhold

Neglesopp - ny negl?

Anbefalte innlegg

Hei -

jeg har drevet behandling med Loceryl etter å ha fått konstatert neglesopp på stortåneglen. Behandlingen har foregått over lang tid(ett år?). Neglen løsnet etterhvert, og jeg har nå fjernet det som bare såvidt hang fast ved å klippe etc. Det virker som det ikke er sopp i den huden som befant seg under neglen. Men nå lurer jeg på om det virkelig kommer til å vokse ut ny negl og evt. hva jeg skal gjøre nå? Jeg skal vel ikke bruke Loceryl mer nå som neglen er borte? Hvordan vokser neglen ut igjen? Kan det tenkes at den ikke vokser ut igjen?

Burde jeg brukt Lamisil istedet for Loceryl for å være sikker på å bli kvitt soppen?

mvh

Nenne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34503-neglesopp-ny-negl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg har ikke erfaring i bruk av Loceryl, og er nok en tilhenger å av bruke Lamisil ved neglesopp.

I din situasjon vil jeg tro at du kanskje kan se tiden an og se om det vokser ut en ny negl uten tegn til sopp.

For sikkerhets skyld bør du rådføre deg med legen din for å sjekke om denne kuren skal ha noen supplerende behandling når neglen har falt av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34503-neglesopp-ny-negl/#findComment-133288
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...