Gå til innhold

Har du peiling på momsregler?

Gjest fikk ikke bruke gavekortet mitt

Anbefalte innlegg

Gjest fikk ikke bruke gavekortet mitt

Jeg var forrige uke innom en hudpleiesalong der jeg skulle bruke opp resten av gavekortet mitt. Det var igjen hele 1000 kroner på det som jeg hadde tenkt å bruke på sminke og kremer.

Men... hun som stod der sa at jeg ikke kunne få bruke gavekortet på annet enn behandlinger. Og det var på grunn av momsen?? Og nå er gavekortet mitt gått ut... Fikk ikke bestilt behandling innen fristen var ute.

Er ikke massasje og hudpleie momsbelagt på samme måten som varer?

Hva var dette for noe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345044-har-du-peiling-p%C3%A5-momsregler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en butikk selger et gavekort, skjer det ingenting med omsetningen. Omsetningen kommer først når gavekortet innløses i varer eller tjenester, og da behandles det på samme måte som kontanter. Det er når omsetningen skjer at momsplikten utløses. Dermed skjønner jeg ikke at det skulle hatt noe å si om satsen var forskjellig heller.

Annonse

Gjest ikke signatur i dag

Når en butikk selger et gavekort, skjer det ingenting med omsetningen. Omsetningen kommer først når gavekortet innløses i varer eller tjenester, og da behandles det på samme måte som kontanter. Det er når omsetningen skjer at momsplikten utløses. Dermed skjønner jeg ikke at det skulle hatt noe å si om satsen var forskjellig heller.

Jeg er enig i dette.

Hvis butikken har laget salgskvittering uten mva. ved salg av gavekortet, kan de lage kreditnota på dette og laget ny salgskvittering med mva. på når gavekortet ble brukt til kjøp av varer.

Dårlig gjort av butikken, innehaver har sikkert for lite kunnskap om reglene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...