Gjest fikk ikke bruke gavekortet mitt Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Jeg var forrige uke innom en hudpleiesalong der jeg skulle bruke opp resten av gavekortet mitt. Det var igjen hele 1000 kroner på det som jeg hadde tenkt å bruke på sminke og kremer. Men... hun som stod der sa at jeg ikke kunne få bruke gavekortet på annet enn behandlinger. Og det var på grunn av momsen?? Og nå er gavekortet mitt gått ut... Fikk ikke bestilt behandling innen fristen var ute. Er ikke massasje og hudpleie momsbelagt på samme måten som varer? Hva var dette for noe? 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Høres rart ut. Jeg fikk i alle fall kjøpe sminke for et gavekort jeg fikk på et slikt sted en gang. Jeg ville hørt med forbrukerrådet. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Det høres helt merkerlig ut. Får man et gavekort i en klesbutikk så kan man jo bruke det (naturligvis( på klær som jo er momsbelagt. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Det er samme moms-sats på varer og tjenester, så dette høres rart ut. Jeg ville klaget, og bedt om enten pengene igjen for gavekortet, eller forlenging av gyldighetstiden. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Hvis det er slik at det kun gjelder behandlinger skal det stå spesifisert på kortet. Hvis det ikke gjør det hadde jeg gått tilbake og klaget. Og hintet litt om at dette er svært dårlig reklame for salongen. 0 Siter
Atene Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Når en butikk selger et gavekort, skjer det ingenting med omsetningen. Omsetningen kommer først når gavekortet innløses i varer eller tjenester, og da behandles det på samme måte som kontanter. Det er når omsetningen skjer at momsplikten utløses. Dermed skjønner jeg ikke at det skulle hatt noe å si om satsen var forskjellig heller. 0 Siter
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Når en butikk selger et gavekort, skjer det ingenting med omsetningen. Omsetningen kommer først når gavekortet innløses i varer eller tjenester, og da behandles det på samme måte som kontanter. Det er når omsetningen skjer at momsplikten utløses. Dermed skjønner jeg ikke at det skulle hatt noe å si om satsen var forskjellig heller. Jeg er enig i dette. Hvis butikken har laget salgskvittering uten mva. ved salg av gavekortet, kan de lage kreditnota på dette og laget ny salgskvittering med mva. på når gavekortet ble brukt til kjøp av varer. Dårlig gjort av butikken, innehaver har sikkert for lite kunnskap om reglene. 0 Siter
Ginger2002 Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Hvis det anses som helstjenester så er det ikke moms. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.