Gå til innhold

å gå på auditon for å få psykolog..


Gjest psykologjakt

Anbefalte innlegg

Gjest psykologjakt

Slik har det føltes for meg. forsøkte å få tak i en privatpraktiserende psykolog. Skrev tredve brev, fikk to tredjedeler i retur, resten svarte aldri. Fikk nærmest følelse av at det var en konkurranse, kanskje en skrivekonkurranse, og de som skrev det beste bidraget vant en behandler.

Eller hva med å ha en stand noen ganger i året? Der kan psykologene stå, og så kan pasientene gå rundt, prate med psykologene og sette seg på lister til de som de synes er aktuelle? Og hvis psykologen liker deg, så kanskje du får ordnet en avtale der og da ?

men fra spøk til alvor:

Det har vært snakk om å ordne en koordinator til å kunne veilede folk til de behandlerne som har ledig kapasitet. Skjer det noe der, eller er alt på tankestadiet. Jeg synes systemet slik det fungerer nå, er ytterst uheldig for de som ikke lenger er syke nok til DPS, men ikke friske nok til hverdagslivet. Det tar å kreftene å skulle igjennom den lange prosessen det kan være å få tak i en privatpraktiserende psykolog/psykiater med avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er et meningsløst system som jeg ikke forstår hvorfor kan fortsette.

Heldigvis har vi det ikke slik utenfor storbyene. Hos oss får alle plass i det offentlige systemet i DPS/psykiatriske poliklinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologjakt

Dette er et meningsløst system som jeg ikke forstår hvorfor kan fortsette.

Heldigvis har vi det ikke slik utenfor storbyene. Hos oss får alle plass i det offentlige systemet i DPS/psykiatriske poliklinikker.

Men kan de fortsette behandling på DPS i all evighet, eller må de etterhvert også ha et annet tilbud. Og hva er terskelen for å få behandling på en DPS?

Jeg tenker at folk som går til psykolog først og fremst for å jobbe med sitt forhold til en avisende mor, eller som sliter med selvtillittsproblemer uten at det går nevneverdig utover jobb eller sosiale relasjoner, er de behandlingstrengende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Men kan de fortsette behandling på DPS i all evighet, eller må de etterhvert også ha et annet tilbud. Og hva er terskelen for å få behandling på en DPS?

Jeg tenker at folk som går til psykolog først og fremst for å jobbe med sitt forhold til en avisende mor, eller som sliter med selvtillittsproblemer uten at det går nevneverdig utover jobb eller sosiale relasjoner, er de behandlingstrengende?

Det offentlige helsevesenet i Norge gir ikke langtidsterapi, i hvert fall ikke hvis du er funksjonssterk nok til å ta vare på deg selv (jobb og boevne). I det offentlige blir du drilla i å bytte ut de tankene du har med noen andre, det bør ikke ta mer enn 15 timer.

Hvis du vil i ORDENTLIG, langtids psykoterapi, må du til privatpraktiserende, i all hovedsak. De som får offentlig støtte er vel en utdøende rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...