Gå til innhold

eBay-nybegynner, noen spm.

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda

Jeg er nybegynner på eBay, og har noen skikkelig teite spørsmål sikkert. Har bare ikke funnet svar på de. Eneste jeg har skjønt er at det tydeligvis er best å handle fra vårt eget kontinent. Porto fra USA brant stort og vondt i lommeboka mi. Men til saken:

1. Hvorfor får jeg ALDRI norske treff på søk?

2. Hvordan går man fram om man vil kjøpe flere gjenstander fra samme eBay butikk? Man har jo ikke den vanlige "hadlekurv-funksjonen."

3. Hvorfor er det så hinsides dyrt med postgangen fra USA? Noe man kan gjøre for å minske denne? Jeg har brent meg på dette - måtte ut med 40 USD i shipping på en pinglepakke. Mer enn varen kostet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345060-ebay-nybegynner-noen-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest robertpattinson ;o)

Hei.

Har nettopp fått meg konto der.Litt skeptisk i begynnelsen,men har gått kjempe fint.

Har kjøpt fra usa,kina og england. Både store og små pakker.

Jeg har fått alle pakkene og portoen var ikke dyr.

Fra kina var portoen veldig billig :)

Fra Usa kjøpte jeg store pakker og betalte ca 200 kr.

Den sist nevte ble dyr da hun kun slo av litt i porto pr ting som var ca 36 norske,det koster nok ikke så mye å få sendt det.

Noen tar altfor høy porto :)

Gjest Nerda

Hei.

Har nettopp fått meg konto der.Litt skeptisk i begynnelsen,men har gått kjempe fint.

Har kjøpt fra usa,kina og england. Både store og små pakker.

Jeg har fått alle pakkene og portoen var ikke dyr.

Fra kina var portoen veldig billig :)

Fra Usa kjøpte jeg store pakker og betalte ca 200 kr.

Den sist nevte ble dyr da hun kun slo av litt i porto pr ting som var ca 36 norske,det koster nok ikke så mye å få sendt det.

Noen tar altfor høy porto :)

Takker for svar :-)

Jeg kjøpte en pakke fra USA med noen helseartikler. Å holde de fem jeg bestilte i hånda merkes omtrent ikke som vekt. Pakka kostet noe over 200 kr, men porto på over 40 USD !! Det svei noe innmari da jeg måtte ut med fortollingsgebyr og oppkrav arrrgh. Men man lærer av sine feil da. Jeg har sett veldig mange over there ta sånne portoer. Skjønner det ikke, siden man kan bestille småting fra nettshapper uten veldig mye porto.Amerikanere er rare ;)

Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får treff i Norge?! Det virker bare så merkelig!

1. Få noeske legger ut varer på ebay.com. Men nå har ebay åpnet en norsk side, men med veldig begrenset vareutvalg = dvs, den favner ikke alt som ligger tilgjengelig fra .com og .uk, som jeg handler mest i fra. www.ebay.no

2. Send forspørsel til selg, evt. gå inn på selgers liste/butikk.

3. Dette med fraktkostnader er selvsagt noe ut dobbeltsjekker, FØR du trykker "commit to buy". Send foresøprsel til selger, eller tast deg fram til det på den ønskede varens side.

candyqueen_83

Jeg kjøpte en pakke fra USA med noen helseartikler. Å holde de fem jeg bestilte i hånda merkes omtrent ikke som vekt. Pakka kostet noe over 200 kr, men porto på over 40 USD !! Det svei noe innmari da jeg måtte ut med fortollingsgebyr og oppkrav arrrgh. Men man lærer av sine feil da. Jeg har sett veldig mange over there ta sånne portoer. Skjønner det ikke, siden man kan bestille småting fra nettshapper uten veldig mye porto.Amerikanere er rare ;)

Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får treff i Norge?! Det virker bare så merkelig!

I Norge legger vel folk ut ting til salg på qxl i stedet.

Gjest robertpattinson ;o)

bestiller kun for ca 30 us,da slipper vi gebyrer :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...