Gå til innhold

er jeg nødt til å signere på epikrisen min?

Anbefalte innlegg

Gjest epikriserot

Jeg har omsider etter mange måneders purring blitt lovet at epikrisen skal være ferdig etter påskeferien. Hun behandleren jeg hadde sa at jeg først måtte skrive under på den.

Hvorfor er det nødvendig? Jeg trodde den havnet hos fastlegen uansett ? Betyr det i praksis at jeg da ikke godkjenner epikrisen? må vedkommende skrive ny epikrise da?

Fortsetter under...

Gjest epikriser

Jeg har vært innlagt en rekke ganger. Etter hvert opphold har jeg bedt om epikrise. Har aldri underskrevet. Eneste har vært at de har måttet ha det skriftelig. Så når jeg har spurt om det ved utskrivelse har jeg bare skrevet en setning på et blankt ark om at jeg ønsker å få tilsendt epikrise.

Annonse

Gjest epikriserot

Nei, du trenger ikke signere på epikrisen.

De fleste ønsker å få forespørselen om epikrise skriftelig. Det har de vel allerede fått?

''De fleste ønsker å få forespørselen om epikrise skriftelig. Det har de vel allerede fått?''

For å si det sånn, så mange forespørsler de har fått om denne epikrisen, det burde være fysisk umulig for dem å ignorere dem.

Lurer på hva som skjer hvis jeg ikke skriver under. får det noen konsekvenser?

Tvangsinnlagt resten av livet? Neida, jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal skrive under på epikrise, kunne hun ha ment ev individuell plan eller noe sånt. Nei, du får høre med henne.

Gjest epikriserot

Hun høres veldig inkompetent ut....

det holder at legen signerer.

De mente kanskje at du måtte sende skriftlig beskjed med signatur om å få utlevert epikrisen?

Nå har jeg mast om å få denne epikrisen et halvt år. Fastlegen har purret flere ganger, jeg har sendt mail. min nye behandler har også sendt mail for å få den. Hun har sagt at jeg skal få den etter påske. Hun kan da ikke mene at jeg må sende et brev med signatur for å få den? virker veldig rart.

Gjest Shira :o)

Nå har jeg mast om å få denne epikrisen et halvt år. Fastlegen har purret flere ganger, jeg har sendt mail. min nye behandler har også sendt mail for å få den. Hun har sagt at jeg skal få den etter påske. Hun kan da ikke mene at jeg må sende et brev med signatur for å få den? virker veldig rart.

Jeg ble også bedt om det ved et sykehus. Skulle jeg ha epikrisene mine, måtte jeg skrive brev med underskrift og be om utlevering.

På et annet sykehus jeg er, så bare spurte jeg, og fikk utskriftene.

Jeg aner ikke hvorfor det er forskjellig praksis.

Annonse

Gjest epikriser

[quote name=Shira :o)' timestamp='1270297418' post='4334501]

Jeg ble også bedt om det ved et sykehus. Skulle jeg ha epikrisene mine, måtte jeg skrive brev med underskrift og be om utlevering.

På et annet sykehus jeg er, så bare spurte jeg, og fikk utskriftene.

Jeg aner ikke hvorfor det er forskjellig praksis.

Jeg har alltid måttet skrive en skriftelig forespørsel for å få journalen, både somatisk og psykiatrisk. Men det har holdt at jeg har skrevet "jeg ønsker kopi av min journal, mvh xxx" på et ark før jeg har blitt skrevet ut og så fått den tilsendt. Når jeg har glemt å spørre før utskrivelse har jeg måttet sende skriftelig brev for å få journalen, mail har ikke vært nok.

Gjest skriftelig

''De fleste ønsker å få forespørselen om epikrise skriftelig. Det har de vel allerede fått?''

For å si det sånn, så mange forespørsler de har fått om denne epikrisen, det burde være fysisk umulig for dem å ignorere dem.

men har forespørselene vært skriftelige?

Gjest epikriserot

men har forespørselene vært skriftelige?

En del har blitt sendt på mail, fastlegen har også sendt noen henvisninger. Om det er på mail eller per brev vet jeg ikke. Men nå vente åtte måneder synes jeg er ganske drøyt.

Gjest skriftelig

En del har blitt sendt på mail, fastlegen har også sendt noen henvisninger. Om det er på mail eller per brev vet jeg ikke. Men nå vente åtte måneder synes jeg er ganske drøyt.

Av erfaring vet jeg at forespørsel om journal skal være skriftelig, på papir. Mail holder ikke. Ikke spør meg hvorfor..

Gjest epikriserot

Av erfaring vet jeg at forespørsel om journal skal være skriftelig, på papir. Mail holder ikke. Ikke spør meg hvorfor..

Men nå har jo både fastlegen og psyken bedt om epikrise. Hvis det skal skje via brev, så bør de jo vite det.

Gjest skriftelig

Men nå har jo både fastlegen og psyken bedt om epikrise. Hvis det skal skje via brev, så bør de jo vite det.

De trenger ikke skrive brev. Fikk ikke med meg at det var de som etterlyste epikrisen. Vet ikke hvordan de gjør det, men legen min har alltid fått epikrisene raskt når hun har etterspurt den og hun har nok ikke sendt brev.

Men dersom du som pasient ønsker epikrisen må den være på papir.

Gjest Shira :o)

Jeg har alltid måttet skrive en skriftelig forespørsel for å få journalen, både somatisk og psykiatrisk. Men det har holdt at jeg har skrevet "jeg ønsker kopi av min journal, mvh xxx" på et ark før jeg har blitt skrevet ut og så fått den tilsendt. Når jeg har glemt å spørre før utskrivelse har jeg måttet sende skriftelig brev for å få journalen, mail har ikke vært nok.

Jeg spurte om jeg kunne sende mail, men det var viktig at jeg signerte, dermed måtte det være brev. Så det var ingen tvil om at det var signaturen de måtte ha for å utgi papirene til meg.

Det var jo i og for seg OK, men da jeg spurte om jeg kunne stikke innom med brev med signatur på, fikk jeg beskjed om at det ikke gikk, Jeg måtte søke, og en lege godkjenne det, så kunne jeg få ut epikrisen.

Jeg gav opp hele greia jeg, og benyttet meg av det andre sykehuset sine epikriser, men alle har jo ikke den muligheten. Det var i allefall voldsomt styr rundt dette at jeg ville ha epikriser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...