Gå til innhold

uheldig å drikke mye kaffe ved bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest efexora

Det er nytt for meg.

Jeg vil tro at "mye kaffe" er slik at du får autonom aktivering - uro, skjelving, høy puls.

Men er det ikke veldig individuelt hva som er mye kaffe ? Noen tåler jo å drikke mange kopper uten å reagerere på det. Merker dog at jeg kan bli litt hyper av å drikke kaffe, men det går som regel over.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Står det noen referanser/kilder?

Er kritisk...

Men!! Kaffedrikking etter kl 17.00 som igjen kan føre til søvnmangel og/eller døgnvillhet kan føre til mani og psykose. Tenker da på noen dager uten søvn..

Søvnløshet er ikke bra ved bipolar lidelse. Men det høres litt "skrudd" ut om en dermed sier at kaffe ikke er bra.

Det er kun ved panikklidelse at jeg gir råd om meget forsiktig kaffebruk.

Gjest kaffedrikker

Står det noen referanser/kilder?

Er kritisk...

Men!! Kaffedrikking etter kl 17.00 som igjen kan føre til søvnmangel og/eller døgnvillhet kan føre til mani og psykose. Tenker da på noen dager uten søvn..

http://no.wikipedia.org/wiki/Bipolar_lidelse

Annonse

Gjest midtisahara

Kjæresten min er bipolar, og han unngår kaffe eller koffein genrelt når han kjenner at en "ny periode" er på vei. Han sier at han i likhet med alkohol får en følelsesmessig nedtur av det. Han blir litt hypoman av det også tror jeg...om jeg har forstått det riktig da.

Men i friske perioder så drikker han mye kaffe uten problemer:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...