Gå til innhold

Urinveisinfeksjoner ved ryggmargskade

Anbefalte innlegg

Gjest Igjen og igjen

Kan du skrive noe om urinveisinfeksjoner ved ryggmargsskader? Siste urinveisinfeksjon har vart i 2 mnd og ingen medisiner hjelper. Legen min vil ikke forstå det og mener at det ikke er samme infeksjonen men en ny hver gang. Jeg har nå gjennomgått 3 kurer, 1 med Trimetoprim og 2 med Selexid.

Jeg kateriserer meg en gang i døgnet og spiser C-vitaminer for å surgjøre urinen.

Legen vil nå sette meg på en 6 mnd kur med Trimetoprim. Dette har jeg vært igjennom 2 ganger før og har ikke lyst til dette pga bivirkningene.

Han har også foreslått Hiprex. Dette har jeg vært plaget med i over 25 år og nå begynner jeg å bli lei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34518-urinveisinfeksjoner-ved-ryggmargskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Jeg forstår at du er lei, men vi har vel ikke så veldig mye mer å by på desverre. Legen din har gjort det som er ansett for god medisin. Dersom du ikke har forsøkt Hiprex før, kan nok det helpe til å redusere antall infeksjoner.

Hei, Jeg kjenner ikke til urinveisinfeksjoner ved ryggmargskade. Men jeg har selv vært plaget av gjentatte infeksjoner.

Jeg har fått et nytt liv etter at jeg fant tranebærtabletter i en butikk. Selges i helsekostbutikker og har også funnet i endel dagligvare butikker. Disse har jeg ikke brukt til medisinering av infeksjoner. Men jeg har brukt det som forebyggende. Jeg tar to tabletter daglig, og har ikke hatt en eneste urinveisinfeksjon siden. Håper dette kan være et nyttig tips til deg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...