Gå til innhold

selvhjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest EUPF58

Kogniv terapi er kun snakk om samtaler med andre,gjerne en psykolog eller psykiater.Har man alvorlige depresjoner eller dystymi er medisiner helt avgjørende for i det hele tatt å komme opp av senga.

Når man er så deprimert at man bare vil dø,er det vanskelig å komme seg opp,sette seg i bilen og reise til legen.

Når man er "frisk" nok til å komme ut av døra snakker man ikke om ordentlig depresjon eller dystymi.Da er det lettere plager.

Jeg har 3 selvmordsforsøk bak meg og bruker i dag 100 mg seroquelle og 20 mg cipramil.Det tar ca 2 uker før SQ virker,og jeg har ikke hatt det så bra på lenge.

MEN,og dette er viktig.Jeg har ingen tro på bare kognitiv terapi,for det forutsetter at man plugger i telefonen,eller at man klarer å komme seg ut av leilighet eller hus.Depresjon er jo den farligste av alle psykiste sykdommer,siden selvmord forekommer hyppigst hos denne gruppen pasienter.Jeg tror at folk med angst er så redde at de tar medisiner heller en å ødelegge kroppen sin..Angst for å overleve som "grønnsak" er jo også ille å tenke på når man har angst.

En annen ting er at er du ordentlig "psyk" orker du ikke å lese bøker eller aviser,men må bruke radio eller tv for å orientere deg om faenskapen i verden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345199-selvhjelp/#findComment-2929841
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...