Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

I sommer kjøpte vi nytt kjøleskap, et Samsung, som så riktig så bra ut...

Det støyer imidlertid veldig når det kjøler. En fryktelig intens irriterende lyd, som skjærer seg inn ihodet mitt.... Vi angrer på hele kjøpet.

Er dette grunn nok til å kunne heve kjøpet? Bør jeg måle lyden før jeg klager? Hvordan klager en forresten på en såpass stor vare? I brev, mail eller ved personlig fremmøte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345304-klage-p%C3%A5-kj%C3%B8leskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Vi hadde ulyd i kjøleskapet vi kjøpte, vi tok kontakt der vi kjøpte det, så kom det en repratør som kikket på skapet. Han sa at det var ene røret (?) inni som ikke var helt åpnet, og hele skapet skulle bare kasseres, og vi fikk nytt på garantien.

Gjest prust

Hr dere prøvd å se om kjøleskapet er i vater. Hvis det står litt skjevt, kan de bråke uforholdsmessig mye.

Det bråkte veldig mye mer de første ukene, og da kom det en fra butikken og justerte det, da var det trolig helt i vater.

Den lyden det har nå, er ikke støyende på samme måte, jeg tror det har mer med Herz å gjøre enn decibel - altså at det toneleiet lyden er på er spesielt irriterende. Og alle i familien reagerer på det - men jeg er vel kanskje den som oppholde meg mest på kjøkkenet, og plages mest av det.

Gjest prust

Du sjekker når selgeren er på jobb, og så kjører du hjem til han/henne og setter kjøleskapet på soverommet til vedkommende, og lar det står der inntil de hever kjøpet.

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Lurt...!

Vet du forresten hvor en kan låne en decibel- og herz-måler? Jeg tror nemlig det har mer med Herz å gjøre enn decibel, selv om det har høyere dB også enn mange andre kjøleskap, tror jeg. Lyden er plagsom på en annen måte enn bare støyende.

Annonse

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1270569116' post='4336400]

Vi hadde ulyd i kjøleskapet vi kjøpte, vi tok kontakt der vi kjøpte det, så kom det en repratør som kikket på skapet. Han sa at det var ene røret (?) inni som ikke var helt åpnet, og hele skapet skulle bare kasseres, og vi fikk nytt på garantien.

Skal jammen ta kontakt med dem igjen. Men det er så mye styr - uff jeg liker ikke sånt styr... :-((((

Gjest Shira :o)

Skal jammen ta kontakt med dem igjen. Men det er så mye styr - uff jeg liker ikke sånt styr... :-((((

Det var overraskende lite styr når vi tok kontakt, vi bare ringte. Så ringte repratøren oss, avtalte tid en av oss var hjemme, og etter 5 min sa han at vi kunne hente nytt.

Hentingen var vel kanskje litt styr, men jeg var så fryktelig opptatt den dagen gitt, at sambo måtte trø til ;o)

Det er surt når ting ikke virker og en må bruke tid på det. Krysser fingre for at det går smertefritt for dere!

Du sjekker når selgeren er på jobb, og så kjører du hjem til han/henne og setter kjøleskapet på soverommet til vedkommende, og lar det står der inntil de hever kjøpet.

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Jeg er imponert over hvor løsningsorientert du er :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...