Gå til innhold

Å tro godt om andre.

Anbefalte innlegg

Gjest athos

Hva er det som er en sunn instilling til hvordan man skal forholde seg til andre mennesker?Dette lurer jeg litt på.

Jeg tenker at tror man for godt om andre mennesker, vil man ikke da bli gjenstand for å bli mye utnyttet?

Og hvis man bare tror negativt om andre mennesker, så vil jo ingen tilslutt ha med en gjøre?

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345351-%C3%A5-tro-godt-om-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaholi

Jeg føler og har erfart at de aller fleste mennesker vil meg bare godt :-)

Enig med rose23. Men det finnes folk som er veldig flinke til å kjøre over forsiktige og ydmyke mennesker, eg vil ikke si at de er dårlige mennesker på grunn av det. Tror faktisk mange handler ubevisst, og ut i fra et mønster de er vant til..

For meg handler det mer om å finne en balanse mellom å være ydmyk og ikke.Dette syns jeg er vanskelig.

Det hjelpte meg litt å flytte til storbyen, selv om det var et lite kulturspring, folk er mer rappkjefta og direkte i denne byen enn hvor jeg kommer fra ;)

Gjest efexora

Du kan si det sånn at hvis du tenker det verste om folk så vil du ikke oppleve å bli skuffet. Om du tenker at folk bare er gode og snille, så vil du oppleve å bli utnyttet en eller annen gang. Det er desverre slik i vår verden at ikke alle mennesker har gode intensjoner, men jeg velger å tro at de fleste har det. De fleste mennesker er sjelden enten/eller.

Noen mennesker er nærmest umulig å forstå seg på, derfor kan du ikke vite så mye om intensjonene deres.

Det er viktig å sette klare grenser for folk når man ikke vet hviken kategori de tilhører. Klarer man å sette grenser så går ting som regel greit:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...