Gå til innhold

Klarer dere å kose dere alene?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på det nå

Er dere mye alene, og trives dere alene med dere selv? Jeg får helt hetta av å være mye alene, noe jeg er for tiden. Klarer ikke å konsentrere meg om TV, bøker eller noe. Tankene bare murrer avsted konstant. Det eneste som funker for meg er avledning og å være sammen med folk. Men det er slitsomt å være avhengig av det hele tiden. Hvordan får dere ro alene? Kan man leve et godt liv alene? Selvsagt trenger man andre, men det er jo ikke alltid andre er tilgjengelig..og når man ikke har all verdens venner, så er det vel en fordel å klare seg mye alene. Klarer dere å kose dere i eget selskap og hvordan/hva gjør dere for å oppnå det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345432-klarer-dere-%C3%A5-kose-dere-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

-På Dol av og til

Jeg virkelig stortrives i mitt eget selskap og er stikk motsatt ev deg.Koselig med besøk av og til. Men tror godt at jeg kunne bodd på en øde øy både vel og lenge. Vet ikke om jeg her gode råd. Jeg bare er slik, og lykkelig for det:)

Som trebarnsmor gift med en mann som pendler, er tid alene noe jeg ikke har for mye av - og det er noe jeg virkelig savner.

Jeg elsker å være alene, og har alltid gjort det. Får jeg ikke noe tid for meg selv en gang i blant blir jeg ikke til å være i hus med.

Når jeg er alene, så nyter jeg stillheten. Jeg kan sette meg ved pianoet og spille en lang stund, uten at noen forstyrrer meg.

Jeg kan finne frem boka jeg leser, og slappe av med den.

Jeg kan sitte ved pc'en uten å bli forstyrret, og jeg kan høre på den musikken jeg har lyst til, og se på de TV-programmene jeg har lyst til.

Og ikke minst, jeg kan gjøre aboslutt ingenting! Og det er ingen som forstyrrer eller forventer at jeg skal gjøre noe for dem :)

Kanskje du kan tenke litt på om det er noe du kan gjøre for deg selv? Kanskje du kan gå deg en tur? Eller du kan danse litt på stua, og le skikkelig godt av deg selv?

Kjøp en bukett med fargesprakende blomster, og bare se på dem.

Annonse

Jeg synes det er greit å være alene et par dager, men etter det så blir jeg rastløs og klarer ikke helt å konsentrere meg om ting. Da føler jeg at jeg trenger noen å snakke med. Når det blir noen uker alene så kjenner jeg at får cabin fever som de sier på engelsk.

Jeg elsker det om jeg får en kveld helt for meg selv. :o) Nå er det temmelig sjelden for tiden for jeg har liksom ikke "råd" til å si at jeg vil være helt alene en kveld når jeg heller kan være sammen med kjæresten.

Men da tar jeg f.eks. en treningsøkt, en god dusj, lager meg noe ekstra godt til middag og så koser jeg meg med en bok / surfer på nettet / tv'n og kanskje noe godis og et par kopper te etterpå. Vidunderlig!

Gjest likerikkeensomhet

Jeg liker godt å gå på besøk eller ha besøk i løpet av dagen. Det gir

et godt avbrekk, slik at jeg har det bedre resten av dagen.

Hvis jeg ikke er i lag med folk en dag, så blir jeg veldig rastløs, deprimert

og fungerer dårligere hjemme.

Jeg er skilt og har 3 barn. Når de er hos sin far annenhver helg koser jeg meg virkelig alene. Jeg sitter på nett, jeg drikker litt øl eller vin og jeg ser på filmer. Ofte drar jeg ned til byen for å se på livet. Og jeg stikker alltid innom en bokhandel og ser på alle de bøkene jeg kunne tenke meg å lese. Kanskje du kan kjøpe deg en dvd? Det kan kanskje være en ide å forberede seg på å være alene. Bestemme deg for at nå skal jeg kose meg! På forhånd tenke ut de aktivitetene du kunne tenke deg å holde på med. Ellers går det jo an å ligge på sofaen og filosofere over livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...