Gå til innhold

Hva gjør dere når de vonde tankene kommer?

Anbefalte innlegg

Gjest efexora

Jeg hadde et forferdelig mareritt om noe jeg vanligvis ikke tenker så mye på. Det har jeg klart å dytte langt ned i bevisstheten. Så kommer marerittet, og det føles hundre ganger verre enn jeg opplevde det i virkeligheten. jeg våkner med fortvilelse og klarer ikke å glemme drømmen.

Så kommer angsten for fremtiden. Hvordan skal det gå? Hvorfor skal jeg ha så himla mye angst for alt mulig? Alt virker så uovervinnelig akkurat nå. Alt i livet mitt er så usikkert.

Hva gjør dere når de tunge tankene overmanner dere? Hva hjelper for dere?

Fortsetter under...

Kjenner meg (dessverre) igjen i det du skriver....

Har hatt en skikkelig vanskelig dag idag. Det som hjelper meg, er at jeg tvinger meg til å konsentrere meg om noe. Det er ikke enkelt...men det er bedre enn å sitte og bare kjenne på angsten.

Har også fått et litt "banalt" råd om å ha radioen på. Og det funker faktisk til en viss grad...tankene blir sporet av i alle fall litt - radioen er uforutsigbar. Litt musikk, litt prat... plutselig er jeg opptatt av det jeg hører og får en liten pause fra min engstelige tankevirksomhet.

Usikkerhet er en boost til depresjonen. Selv er jeg bekymret for økonomien og flytte til et nytt sted. Dette stresset gjør at angsten og depresjonen blusser opp igjen. Stress og usikkerhet er noe man må jobbe med når man sliter med Angst/Depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...