Gå til innhold

Tips til ferie for liten familie ønskes....

Anbefalte innlegg

Gjest ferie i august

To voksne med jente på 10 år ønsker tips til 2 ukers ferie i august. Jenta vår er av den utålmodige typen, slik at lange reisevei ikke er ønskelig. Hun liker selvfølgelig å bade, samt bli kjent med andre barn. Mor liker spa og far liker å sole seg. Vi er ikke super glad i veldig varme over 25 grader. Var i Tyrkia i juli, og det var altfor varmt for oss. Vi ønsker oss en harmonisk ferie der alle kan bli fornøyde. Er ikke opptatt av at det må være veldig billig.

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur i dag

I to uker????

Går det an å ha det hyggelig på et sånt sted i to uker? Jeg tror jeg hadde dødd :)

I Danmark er avstandene veldig små, man regner i kilometer ikke i mil.

Det finnes mange attraksjoner i Danmark, og det vil alltid være noe som er verdt å se på bare en liten biltur unna, uansett hvor en skulle velge å feriere.

Det finnes mange attraksjoner i Danmark, og det vil alltid være noe som er verdt å se på bare en liten biltur unna, uansett hvor en skulle velge å feriere.

''I Danmark er avstandene veldig små, man regner i kilometer ikke i mil.''

På Sjælland, ja. Det er annerledes på Jylland. Og så kommer det jo an på hvor man evt velger å bo i fht til aktiviteter. Selv har jeg feriert mange ganger i Danmark, både som barn og voksen, og det er mange alternativer, bondegårdsferie, kroferie, feriehus o.l. Selv foretrekker jeg Sjælland og der er det mye og finne på. I København f.eks kan man jo bruke flere dager alene.

''I Danmark er avstandene veldig små, man regner i kilometer ikke i mil.''

På Sjælland, ja. Det er annerledes på Jylland. Og så kommer det jo an på hvor man evt velger å bo i fht til aktiviteter. Selv har jeg feriert mange ganger i Danmark, både som barn og voksen, og det er mange alternativer, bondegårdsferie, kroferie, feriehus o.l. Selv foretrekker jeg Sjælland og der er det mye og finne på. I København f.eks kan man jo bruke flere dager alene.

Jeg er feriert i Jylland mange ganger, på forskjellige steder, og avstandene der er små i forhold til de avstandene vi er vant med her i Norge.

Vi har aldri feriert på Sjælland.

Annonse

25 grader var en litt vanskelig varmegrense, men vi har hatt flere ferier i Sør-Frankrike/Nord-Italia der vi stort sett har klart å holde oss under 30 grader ihvertfall:-)

Et par eksempler:

* Fly til Sør-Frankrike (Nice?) - avstandene er små, fra Nice, Cannes, Antibes (i nærheten her ligger et fint aqua-land), Monte Carlo (Jaqus Costeaus marinemuseum er flott!) mm.

* Fly til Venezia, og bo utenfor byen, f eks i Lido de Jesolo, og kombiner stranferie der med dagsturer inn til Venezia, Murano, Burano, Lido mm

Gjest Det er deilig å være norsk i Danmark!

I to uker????

Går det an å ha det hyggelig på et sånt sted i to uker? Jeg tror jeg hadde dødd :)

Har du vært på feriesenter, da?

Vi var her: http://www.skallerup.dk/, og en uke var ikke nok. Badeland, bondegård like ved, havet like ved, trimrom, spaavdeling, stor idrettshall, bowling, interaktivt lekerom, stor lekeplass, hinderløype - you name it.

Det kommer selvfølgelig an på hva man ønsker, er det tindebestigning man foretrekker i ferien er ikke denne løsningen, men ut fra hva trådstarter sa de likte, så kan jeg ikke se at feriesenter er annet enn midt i blinken.

tzatziki1365380058

Har du vært på feriesenter, da?

Vi var her: http://www.skallerup.dk/, og en uke var ikke nok. Badeland, bondegård like ved, havet like ved, trimrom, spaavdeling, stor idrettshall, bowling, interaktivt lekerom, stor lekeplass, hinderløype - you name it.

Det kommer selvfølgelig an på hva man ønsker, er det tindebestigning man foretrekker i ferien er ikke denne løsningen, men ut fra hva trådstarter sa de likte, så kan jeg ikke se at feriesenter er annet enn midt i blinken.

Neida, jeg har ikke vært på sånt feriesenter, og er så fordomsfull som man bare kan være :) Ser fint ut på linken, så jeg skjønner jo at det går an å være der lenge. Jeg tror nok likevel ikke det er noe jeg skal satse på for vår familie.

tzatziki1365380058

Jeg ser den, men vi var 2 uker i Danmark for en del år siden, ved Ebeltoft, og reiste hjem 4 dager før tiden. Var riktignok dårlig vær, så vi gjorde ikke noe annet enn å reise på oppdagelsesferd. Ble litt leie til slutt....

Etter det, har vi satset på ferie til steder med "bankers" vær...

Dra til Side i Tyrkia:) Er så deilig med tyrkisk bad+++ for deg, barnevennlige strender, og masse sol:) har vært der mange gange før, og liker meg kjempe godt der. Utrolig bra service overalt. Det er faktisk et sted jeg virkelig kan anbefale til både ung og gammel.

God tur:O)

Neida, jeg har ikke vært på sånt feriesenter, og er så fordomsfull som man bare kan være :) Ser fint ut på linken, så jeg skjønner jo at det går an å være der lenge. Jeg tror nok likevel ikke det er noe jeg skal satse på for vår familie.

He-he, du høres ut som meg før vi bestemte oss for å bli med dit! :-) Jeg så for meg et skikkelig sløvt sted, der alt gikk på halv maskin, majoriteten av de besøkende var godt over middagshøyden og at alle fasiliteter - i den grad jeg så for meg noen - var utslitte og stygge.

Kan godt si at jeg fikk litt hakeslepp da vi begynte å undersøke for alvor, og ikke minst ble jeg veldig positivt overrasket da vi kom dit.

Leilighetene var veldig praktisk innredet (selv om de ikke var store - det var f.eks. masse plass til å stue bort bagasje og få lagt klær/utstyr på plass), det var korte avstander til alle morsomme ting og ikke minst var det masse å finne på både for store og små. Vi hadde ei uke der, men det hadde ikke vært det minste problem å hatt to.

Jeg lærte defintivt en lekse, ja. :-)

(Men igjen, dette passer jo ikke for alle, i likehet med de fleste andre ferievarianter.)

Vi reiser til et nytt feriesenter nå til sommeren, så vi ble litt bitt av basillen.

Annonse

Er det fordi det heter feriesenter? Det har ingenting med syden-ghettoer å gjøre. Mange steder, f.eks. på Skallerup som det ble linket til, er det småhus, og man kan velge selv om man benytter seg av mulighetene på senteret (badeland, sport osv.) eller ikke. Tilbudet varierer fra sted til sted, noen passer for de med helt små barn, andre for de som er litt større.

Men værgaranti har man selvsagt ikke i Skandinavia.

tzatziki1365380058

Er det fordi det heter feriesenter? Det har ingenting med syden-ghettoer å gjøre. Mange steder, f.eks. på Skallerup som det ble linket til, er det småhus, og man kan velge selv om man benytter seg av mulighetene på senteret (badeland, sport osv.) eller ikke. Tilbudet varierer fra sted til sted, noen passer for de med helt små barn, andre for de som er litt større.

Men værgaranti har man selvsagt ikke i Skandinavia.

Det med feriesenter er nok en ekstra "turn off", ja :)

Men ikke hør på meg, jeg vet som sagt ikke hva jeg snakker om, og er bare foutinntatt!

Jeg tror forresten godt jeg kunne vurdert det noen dager eller en uke, men to uker synes jeg høres mye ut.

Men - jeg er sær på ferie. Jeg liker ikke å bruke mer penger enn nødvendig, og synes jeg får lite valuta for pengene ved å reise til feks Danmark eller Sverige i forhold til å reise lenger sør. Bedre vær, mer "eksotisk" ( i mitt hode - hellas er jo sant å si ikke så eksotisk lenger, men likevel), billigere å spise ute osv. Jeg vet ikke hva det koster med to uker på Skallerup for en familie, men i forfjor klarte jeg å få 3 uker i Hellas for oss for 20000 kroner (fly, hotell, transittetapper). Når jeg får til sånt, føler jeg virkelig at jeg har gjort et scoop.... :)

tzatziki1365380058

He-he, du høres ut som meg før vi bestemte oss for å bli med dit! :-) Jeg så for meg et skikkelig sløvt sted, der alt gikk på halv maskin, majoriteten av de besøkende var godt over middagshøyden og at alle fasiliteter - i den grad jeg så for meg noen - var utslitte og stygge.

Kan godt si at jeg fikk litt hakeslepp da vi begynte å undersøke for alvor, og ikke minst ble jeg veldig positivt overrasket da vi kom dit.

Leilighetene var veldig praktisk innredet (selv om de ikke var store - det var f.eks. masse plass til å stue bort bagasje og få lagt klær/utstyr på plass), det var korte avstander til alle morsomme ting og ikke minst var det masse å finne på både for store og små. Vi hadde ei uke der, men det hadde ikke vært det minste problem å hatt to.

Jeg lærte defintivt en lekse, ja. :-)

(Men igjen, dette passer jo ikke for alle, i likehet med de fleste andre ferievarianter.)

Vi reiser til et nytt feriesenter nå til sommeren, så vi ble litt bitt av basillen.

OK da :)

Jeg er i alle fall helt sikker på at ungene ville stortrivdes! Og da hadde vel kanskje mamman hatt det greit også...

OK da :)

Jeg er i alle fall helt sikker på at ungene ville stortrivdes! Og da hadde vel kanskje mamman hatt det greit også...

Ja, ungene stortrivdes, ingen tvil om det. Og det var jo pga dem jeg overhode orket å gå inn på dette med feriesenter, men som sagt - jeg ble virkelig tatt på senga av hvor supert det var for oss voksne også. Vi er en aktiv familie, da, som liker å drive med ting av fysisk karakter, og dermed ble dette veldig bra.

Jeg ser den, men vi var 2 uker i Danmark for en del år siden, ved Ebeltoft, og reiste hjem 4 dager før tiden. Var riktignok dårlig vær, så vi gjorde ikke noe annet enn å reise på oppdagelsesferd. Ble litt leie til slutt....

Etter det, har vi satset på ferie til steder med "bankers" vær...

Ja, det er jo det som er ulempen med å velge ferie i Danmark, en blir ikke garantert fint vær med solskinn og 25 grader i sommerferien, derimot kan det være veldig surt, blåsende og regnfullt, hvis det danske sommerværet viser seg fra den barske siden.

Ja, det er jo det som er ulempen med å velge ferie i Danmark, en blir ikke garantert fint vær med solskinn og 25 grader i sommerferien, derimot kan det være veldig surt, blåsende og regnfullt, hvis det danske sommerværet viser seg fra den barske siden.

Det er nok en grunn til at nesten alle de store sentrene i Danmark har egne badeland :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...