Gå til innhold

Utdannelse, 2 barn, hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mulig studinne

Først må du finne ut hva du kan tenke deg å jobbe med. De aller fleste studier går an å kombinere med barn. Selv tok jeg lærerutdanning med 3 barn, og fikk ett til underveis.

Hei

Kunne godt tenkt meg å bli lærer:o) Hvor mange år gikk du på skole? Heltid eller deltid?

Koselig jobb sikkert...

Annonse

Gjest Lykke til med valget

Jeg er voksen og gikk vernepleierutdanning, var ferdig for 3 år siden. Ellers var tankene innom sykepleier, barnevernspedagod, sosionom og førskolelærer. Hadde 2 barn, og en samnboer som studerte samtidig. Han tok barnevernspedagogutdanning. Dette gikk helt fint. Selvfølgelig må en stå på, men det går. Det ene barnet var i trassalder, den andre ble tenåring, så vi hadde nok å gjøre.

Jeg er førskolelærer, men skulle jeg valgt i dag, ville jeg heller tatt barnevernspedagog, langt flere valgmuligheter innen jobb, samtidig som man også kan jobbe som feks pedagogisk leder i barnehage.

Ellers kunne jeg tenkt med sosionomstudie, spesped, logoped eller lærer studie. Jeg har jo muligheten til å bygge på mitt studie med de tre sistnevnte, men mangler litt på motivasjon, tid og penger til det pr i dag :).

Gjest Elextra

Hei

Kunne godt tenkt meg å bli lærer:o) Hvor mange år gikk du på skole? Heltid eller deltid?

Koselig jobb sikkert...

''Koselig jobb sikkert...''

Mye kan sies om læreryrket, men "koselig" er nok ikke første beskrivende ord som ville falt meg inn :P

Gjest Godt valg -

Hei

Koselig jobb sikkert...

Jeg er lærer på videregående, og trives VELLDIG godt, både med elever og kolleger. Jeg har gått tilsammen 7 år, men det er med litt sånn tillegsutdannelse o.l underveis. Vanlig lærerutdanning er 4 år. Jeg vil selvfølgelig anbefale dette på det sterkeste, men vurder nøye om du vil være allmennlærer på barneskol,e, eller faglærer på ungdomskole(vgs. Snakk gjerne med en studierådgiver på høyskole/universitet og få litt info om fagkombinasjoner o.l.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...