Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sist lørdag oppdaget jeg et kraftig farget blåmerke på størrelse med en 5-krone litt overfor brystvorten på mitt venstre bryst. Jeg kan ikke si jeg har merket at jeg har fått noe støt eller slag der, så dette er ganske mystisk. Blåmerket har heller ikke gått nevneverdig tilbake på de fire dagene som har gått. Jeg har ikke vondt i brystet, men da jeg har en forholdsvis store bryster, så er de ofte litt ømme og jeg kan ha litt ilinger i brystet. Kan ikke kjenne noen kuler, og det er heller ikke noen hevelse der blåmerket er. Kan legen si meg hva dette kan være - og bør jeg kontakte min faste lege og få det undersøkt? Hvor lenge kan det gå før et kraftig blåmerke forsvinner? Jeg får vanligvis ikke så lett blå merker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34575-bl%C3%A5tt-merke-p%C3%A5-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det hender at en liten blodåre sprekker og etterlater et merke uten noen åpenbar forklaring. Flekkene forsvinner gjerne i løpet av 1-2 uker.

Symptomet du beskriver høres uskyldig ut, men for en sikker vurdering av brystet må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...