Gjest Vil ha fred Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei, Jeg er en mann på 25 år som sliter en del for tiden. Jeg har siden 15-16-års alderen vært mye på fest og drukket mye alkohol. I de tre-fire siste årene, har jeg begynt å føle at dette har tatt litt overhånd. Jeg drikker i gjennomsnitt en-to ganger i uken, og stopper ikke å drikke før det er tomt eller at jeg sovner. I mengde kan det kanskje være noe sånt som 10-15 halvlitere eller en helflaske sprit hver fest. Jeg har ofte blackouts, der jeg ikke husker noe i etterkant, men kan oppføre meg tilnærmet helt normalt før jeg "tipper over". Dette kan skje i løpet av minutter. Når jeg er så full, gjør jeg ofte ting jeg angrer på i etterkant, og har i noen tilfeller blitt agressiv og voldelig. Jeg ønsker å beherske mitt alkoholforbruk, men klarer sjelden å motstå fristelsen når muligheten for en fest byr seg. Jeg får en følelse av at jeg går glipp av noe, så jeg sier sjelden nei. I nesten et år nå, har jeg også lidd av til tider store depresjoner. Jeg mistenker at dette er en følge av mitt forhold til alkohol. Jeg har vært giddesløs og slapp, irritabel, føler at verdigheten min er borte og har generelt hatt en "gi-faen-holdning" til livet. Jeg har også ved flere anledninger vurdert å ta mitt eget liv, men til nå ikke gjort noen forsøk. Denne depresjonen har også ført til at min samboer og kjæreste siden tenårene valgte å forlate meg. Situasjonen har i så måte forverret seg ganske drastisk i det siste, og jeg føler at jeg er helt nede på bunnen. Jeg har innsett at jeg trenger hjelp, men ønsker ikke å kontakte fastlegen min. I hovedsak fordi jeg er for stolt til å innrømme probleme mine. Men også fordi jeg har en god jobb, som er godt synlig i lokalsamfunnet. Jeg føler at denne jobben er det eneste holdepunktet mitt i livet for tiden, og frykter at det vil være vanskelig for meg å utføre jobben, hvis problemene mine blir alment kjent. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre? Fins det noe nettsted jeg kan skrive til som kan henvise meg til rett hjelp? Eller fins det måter å løse dette på egenhånd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345755-depresjonselvmordstankeralkoholisme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 1. Jeg er sikker på at du ikke kan løse dette problemet uten at du tør å erkjenne for andre inkl. fastlegen at du har et meget alvorlig alkoholproblem. 2. Jeg tror du narrer deg selv når du tror at dette ikke er kjent i miljøet. Søk hjelp hos fastlegen snarest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345755-depresjonselvmordstankeralkoholisme/#findComment-2934760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.