Gå til innhold

Nå synes jeg det er flaut å være Norsk faktisk..

Anbefalte innlegg

Gjest Flau nordmann

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan forsvare at Norge nå har økt hvalfanger kvoten sin på utdøende hvaler?

Nå florerer det på facebook og andre media rundt om i verden om hvor falske og grusomme nordmenn er.. :(

Les linken og gi meg gjerne motargumenter jeg kan komme med til mine utenlandske venner....

http://www.treehugger.com/files/2010/04/norway-raises-hunting-quota-to-1286-whales.php

Fortsetter under...

Jeg må jo innrømme at jeg ikke er så veldig inne i dette med hval, men så vidt jeg har forstått, så er ikke vågehvaler en utdøende rase?

Vi driver jakt på andre dyr, og fisker, og har husdyr for å få kjøtt, så jeg ser ikke at det skal være så fryktelig grusomt med hvalfangst i forhold til annen fangst, fiske og husdyrhod.

Jeg må jo innrømme at jeg ikke er så veldig inne i dette med hval, men så vidt jeg har forstått, så er ikke vågehvaler en utdøende rase?

Vi driver jakt på andre dyr, og fisker, og har husdyr for å få kjøtt, så jeg ser ikke at det skal være så fryktelig grusomt med hvalfangst i forhold til annen fangst, fiske og husdyrhod.

Det er måten vi gjør det på folk reagerer på. Samme med selfangsten, de skjønner ikke at man ikke kan skyte dem i hodet isteden for å bruke hakapik.

Ikke lett å forsvare for man må det når man er norsk, det nytter ikke å si at man ikke er for engang. Og jeg bryr meg egentlig ikke heller.

Mary Poppins

Som Dorthe sier så er det måten det gjøres på som er så forferdelig.

Annonse

Et godt argument er selvfølgelig mat. Den spises. Avlivningsmetoden er human og sannsynligvis mye mer human enn f.eks ordinær storviltsjakt. Flere argumenter trengs ikke.

Jo mer hyperurbane folk er - jo større problemer har de med hvalfangst - og for den saks skyld all fangst. Det er et langt større problem enn at det høstes av naturen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...