Gå til innhold

Nanoteknologi - er du redd kjøleskapet ditt?

Anbefalte innlegg

Hvilke tanker har du rundt sikkerheten til nanoteknologi?

De fleste nye kjøleskap, for eksempel, har nanoteknologi på overflaten for å forhindre bakterievekst.

Klær blir ikke skitne eller våte. For ikke å snakke om alt som kommer som skal inn i kroppen....

Svært lite av dette er testet, fordi man aner jo ikke hvordan man skal teste det.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Tenker lite om det. Fordi det er så "fjernt", ingen snakker om det. Når lite er utprøvd så blir det liksom "sneket" inn i dagliglivet uten at man oppdager det. Før det evnt lager problemer.

Har sett et program på tv...discovery channel eller noe for lenge siden, og husker at jeg tenkte *skeptisk!* Men man føler seg litt hjelpeløs fordi de store selskapene bare putter slike ting inn i saker uten å spørre først. Og gir deg ikke noe alternativ. Om man kommer på ELkjøp og spør etter kjøleskap UTEN nanoteknologi, så ser de rart på deg, sant. Og da tier man og følger strømmen.

Jeg er veldig for mer informasjon!

Personlig hører jeg nok til de mer bakstreverske og skeptiske. Særlig fordi det er veldig vanskelig å reversere om det først skal vise seg at det går galt.

Det er ikke kjøleskapet som volder meg mest frykt, men alskens tilsetningsmidler i klær og matvarer som vi pøser på barna for at de skal få det aller beste... Tja. Hvem vet om det er så bra for dem i lengden. Det kunne gjerne ha vært mer kritisk informasjon på saken. Men foreløpig er ved de økonomiske kreftene som står bak så ivrige på å få det pøst ut i verden at de går stille i dørene. Så kan heller media rette søkelyset i den retningen når skaden alt har skjedd.

Nå, når Eia har blitt "forskningsjournalist", så kunne alltids et kritisk blikk på nanoteknologien vært et bra prosjekt for han...

Personlig hører jeg nok til de mer bakstreverske og skeptiske. Særlig fordi det er veldig vanskelig å reversere om det først skal vise seg at det går galt.

Det er ikke kjøleskapet som volder meg mest frykt, men alskens tilsetningsmidler i klær og matvarer som vi pøser på barna for at de skal få det aller beste... Tja. Hvem vet om det er så bra for dem i lengden. Det kunne gjerne ha vært mer kritisk informasjon på saken. Men foreløpig er ved de økonomiske kreftene som står bak så ivrige på å få det pøst ut i verden at de går stille i dørene. Så kan heller media rette søkelyset i den retningen når skaden alt har skjedd.

Nå, når Eia har blitt "forskningsjournalist", så kunne alltids et kritisk blikk på nanoteknologien vært et bra prosjekt for han...

Tilsetningsstoffer i pølser er testet.

Nanoteknologi finnes det ikke engang teststandarder for.

Med vennlig hilsen

Tilsetningsstoffer i pølser er testet.

Nanoteknologi finnes det ikke engang teststandarder for.

Med vennlig hilsen

Nå får barnet mitt litt mer enn pølser, da ;)

Men i fhd til mat tenker jeg vel helst på emballasje som er utviklet for at maten skal holde seg frisk lengst mulig. Uten at vi dermed vet noe om langtidseffekter fordi det ikke, som du sier, finnes noen teststandarder.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...