Gå til innhold

deprimert eller seponeringsreksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen

Jeg har gått på Litium, Cipralex, Efexor og Seroquel. Nå holder jeg på med nedtrapping og har nå kuttet ut Litium og Cipralex og gått ned på Efexor fra 225 mg til 75 miligram. Går på Lamictal 150 mg 2. Målet er at jeg til slutt bare skal stå på Lamictal og Seroquel (300 mg nå).

Den siste tiden har jeg hatt mange gråtetokter. Jeg begynner å grine av ting som jeg før ikke begynte å grine over. Og det føles så intens, før det går over igjen.

Jeg lurer litt på om dette hører med til seponeringsproblematikken, eller om det kan være en depresjon som er i anmars?. Føler meg ellers litt "gira" har veldig mange tanker i hodet, og er hele tiden i gang med ett eller annet. Før følte jeg meg bare sløvet ned av medisiner og følte ikke at noe egentlig engasjerte meg.

Jeg går på Yasmin p-piller også. Er det sånn at den kan redusere Lamictalen med opp til 50 prosent, eller er det veldig individuelt?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345826-deprimert-eller-seponeringsreksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror dette er depresjon som kommer fordi du har redusert svært mye på AD + litium.

Jeg formoder at du har målt serumkonsentrasjon på Lamictal. Dette gir svaret på om du har riktig dose. Denne bør ligge nærmere 30 enn 15 i en slik periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...