Gå til innhold

Finnes det noe som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest so thirerd

Jeg sliter med å holde ut med meg selv for tiden. Føler meg så urolig uten å helt vite hvorfor og samtidig at jeg kan ka hundre grunner til å bekymre meg. Jeghar fått noe beroligende de siste fire kveldene, men det hjelper nesten ikke. Ene kvelden drikker jeg en hel flaske sprit, jeg stappet musikk i ørene på høyeste styrke og konsetrerer meg om å ligge rolig.

Har ellers rømt til skogs for å leve som en villmarkens datter, andre ganger påført meg smerte. Men de siste dagene har det vært ekstremt. I går løp jeg mange kilometer i tskjorte i snøkav, og slo knyttneven inn i en vegg så jeg lurer på om jeg har fått en brist i knokkelen. Den er blå og hoven :-/

Kan ha noen timer i løpet av dagen hvor jeg er normal, så bang slår denne intense uroen til. Hvordan skal jeg temme meg selv igjen? Det er slitsomt å hele tiden må ta time for time.

Prøvde å ringe en hjelpetelefon i går, men der møtte jeg en stort sett taus person som ikek hadde noen forslag til hvordan jeg skulle roe meg...

Alle praktiske ting blir gjort som husarbeid og slikt....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345906-finnes-det-noe-som-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre tror jeg det kun er en ting som virkelig hjelper i forhold til vedvarende tendenser til utagering og det er å ta en indre bestemmelse om å ikke tillate seg destruktiv utagering samme hvor smertefullt ens indre liv er.

Bestem deg for hva du selv anser for å være destruktiv utagering, og ta et valg i forhold til hvordan du vil forholde deg fremover.

Du vil gradvis få det roligere dersom du klarer å ta en slik bestemmelse og konsekvent holde fast ved den.

Dette var kanskje ikke den typen svar du hadde ønsket deg, men jeg tror ikke det finnes noen annen god løsning.

frosken har rett. Det eneste som hjelper er aa fjerne muligheten for utagering - det er rett og slett ikke et alternativ lengre. Grensen maa du lage i ditt eget hode og forholde deg til over lang, lang tid. Etterhvert vil du danne nye handlingsmoenstre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...