Gå til innhold

Ikke interressert i sosial omgang

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner seg igjen ?

Er egentlig ikke interressert i sosial omgang. I de siste 10 årene har jeg gradvis blitt mindere og mindere opptatt av mine venner. Det er pr. idag slik at jeg finner på unnskyldninger at det ikke passer ol. hvis noen ringer/ikke tar telefonen. Følgene av dette er jo at mindere og mindere av mine tidligere venner tar kontakt - naturlig nok. Jeg tar sjelden kontakt også - så det er vel ikke så rart, at gamle venner ikke gidder å ta kontakt lenger.

Må tilføye at dette har utviklet seg uavhengig av medisiner jeg tar (xanor).

Men jeg føler meg ikke ensom heller - vel kanskje noen ganger.

Når jeg var yngere var jeg veldig sosial - hadde et stort nettverk. Dette er nå på et minimum.

Trivest best alene. Er dette er usundt/et dårlig tegn? Lever alene. Men er ute hver dag. Går tur til byen, hvor jeg ofte sitter på Narvesen (som har mange sitteplasser og faste gjester som tipper, kjøper kaffe, og har det sosialt). Disse menneskene prater jeg med og liker de. Vet ikke navnene på de en gang, men men. Men gamle gode venner vil jeg helst ikke ha noen omgang med...

Normalt ?

Er 42 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346024-ikke-interressert-i-sosial-omgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Istapp

Jeg spurte om dette for en stund siden her,og fikk vite at det er normalt. Noen har vel ikke så stort behov for sosial omgang,og hvis man trives i sitt eget selskap,er ikk det noe galt i det. En må jo gjøre det som er best for en selv,jeg hadde mange venner som barn,mindre i ungdomstiden.

Gjest plumboen

Om det er normalt eller ikke er i grunnen ikke så viktig, så lenge du trives med å ha det sånn. Jeg kom til å tenke på; kan grunnen til at du ikke ønsker å ha kontakt med tidligere kompiser ha med å gjøre at du er psykisk syk og ikke henger med i "deres verden"? At du kanskje har nok med deg selv, og syns det er nok med de du treffer på Narvesen, som du ikke trenger å "følge opp" som venn?

Jeg spurte om dette for en stund siden her,og fikk vite at det er normalt. Noen har vel ikke så stort behov for sosial omgang,og hvis man trives i sitt eget selskap,er ikk det noe galt i det. En må jo gjøre det som er best for en selv,jeg hadde mange venner som barn,mindre i ungdomstiden.

Istapp: Jeg liker deg. Du har alltid et fornuftig svar. Dette er ikke ironisk. Jeg mener det. Om du er mann erller kvinne - spiller inger rolle. Du er topp !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...