Gå til innhold

offer for psykopat

Anbefalte innlegg

Gjest silkespinner

Min beste venninne ble offer for en psykopat for snart et år siden. Iløpet av tre måneder var hun allerede hjernevasket på mange måter og vendte ryggen til både familie og venner av ingen grunn. Han skapte konflikter mellom henne og alle som sto henne nærmest, konflikter som for oss var tydelig plantet av han. Det har vært mye frusterasjon det siste året. Personlig kom jeg til et punkt at jeg ikke turte å ringe henne mer, hun var blitt et fremmed menneske, noe som gjorde altfor vondt. Vanskelig var det også å forstå at dette virkelig skjedde, har først nå begynt å skjønne det. Hun ville ikke ha noe kontakt med meg lengre heller. Etter en god stund tok jeg motet til å ringe igjen. Siden hun brått kuttet ut både mobil og mail adresser, flyttet langt unna så måtte jeg ringe hennes kjæreste for å få tak i henne. Da jeg ringte fikk jeg ikke lov til å snakke med henne, noe jeg var forbredt på. Han tullet med at han bestemte alt og var frekk og ekkel som vanlig. Har tidligere vært i samme rom som han og opplevd han både truende, sint og ekkel mot meg også. Jeg kjente henne veldig godt og vi sto hverandre nært i nærmere ti år. Vi var veldig glad i hverandre og trengte hverandre like mye begge to. Jeg viste hva slags liv hun ønsket seg, men dette livet hun lever nå kan jeg med sikkerhet bekrefte som et indre helvete for henne til tross for at hun kanskje på dette tidspunkt opplever kaos i hodet og følelseslivet. Hva gjør man i en sånn situasjon hvor den eneste måten å få tak i henne på er å gå igjennom kjæresten som ikke lar deg få lov til å snakke med henne. Moren til offeret opplevde å bli fysisk tatt i nakken og kastet ut døra forrige gang hun endelig fikk møtt datteren sin etter nesten et år. Denne mannen er faktisk ikke frisk, og vi alle føler oss maktesløse, noe vi virkelig er. Det eneste vi får høre er at hun må se det selv, og det tror jeg på, men når skal hun oppdage at han ikke er en frisk mann? Dette er jo individuelt selvfølgelig, men det jeg egentlig lurer på – Finnes det noen fellestrekk hos ofrene for psykopater, faser dem går igjennom før de oppdager at ting er galt? Mvh ukjent

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346131-offer-for-psykopat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...