Gå til innhold

Beklage igjen eller la det gå?

Anbefalte innlegg

Gjest Angstfyllt-pasient

Jeg gikk for ca et år siden i behandling over lengre tid til en person som faktisk reddet livet mitt. Eller ga meg livet tilbake.

Så gjorde jeg noe forferdelig dumt som jeg enda i dag angrer på. Jeg tråkket over grensene til behandleren min. Det var ikke noe helt forferdelig men det var noen tekstmeldinger som ble send. Ikke noe galt i innholdet helder men uansett var det ikke bra at jeg gjorde det.

Jeg ba om unnskyldning og gjorde det aldri igjen. Men jeg sliter enda med skyldfølele for det jeg gjorde den gangen. Behandleren min sa også at det var greit. Nå har jeg byttet behandler. Det har ikkke noe med den hendelsen å gjørre men min tidligere behandler jobber enda på stedet til min nye behandler,

Jeg har et sterkt behov for å si unnskyld igjen og beklage. Men vet ikke om det er helt riktig.

Har dere noe råd om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346156-beklage-igjen-eller-la-det-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest frillen

Hvorfor ikke llufte tankene dine rundt dette for din nye behandler for å se om denne har noe råd å gi deg? Jeg kan imidlertid ikke se at din tidligere behandler skulle ta noen skade av at du beklager nok en gang, hvis det er nok til at du skal legge dette bak deg.

Gjest Bellamara

Vet ikke hva du har sagt eller gjort. Men jeg har selv skreket ut de styggeste ordene jeg kom på, og fløy på en psykolog da jeg var innlagt for et par år siden. Hun sa etterpå "Jeg tåler såpass", og ba faktisk meg om unskyldning for å ha presset meg til noe jeg absolutt ikke ville.

Tror vedkommende nok har "glemt" det du snakker om.

Gjest Angstfylt-pasient

''Jeg har et sterkt behov for å si unnskyld igjen og beklage. Men vet ikke om det er helt riktig.

''

Jeg vil anta at din tidligere behandler ikke har noe ønske om å motta flere beklagelser.

Takk til dere alle for svar.

Du har nok rett at min tidligere behandler ikke har noe behov for ytterligere beklagelser. Vi fikk egentlig en bra avslutning av behandlingsforholdet vårt. Jeg opplevde også at jeg ikke ble fordømt selv om jeg hadde gjort noe som var litt galt og litt ubehagelig for min behandler. Egentlig ble jeg møtt med forståelse faktisk.

Mer meg som ikke helt klarer helt å legge det fra meg. Men det er jo også noe av det jeg sliter med.

Har jeg gjort noe "dumt" så gjør jeg det tider tider større enn det det var.

Takk til dere alle for svar.

Du har nok rett at min tidligere behandler ikke har noe behov for ytterligere beklagelser. Vi fikk egentlig en bra avslutning av behandlingsforholdet vårt. Jeg opplevde også at jeg ikke ble fordømt selv om jeg hadde gjort noe som var litt galt og litt ubehagelig for min behandler. Egentlig ble jeg møtt med forståelse faktisk.

Mer meg som ikke helt klarer helt å legge det fra meg. Men det er jo også noe av det jeg sliter med.

Har jeg gjort noe "dumt" så gjør jeg det tider tider større enn det det var.

Jeg tenker at det er en bedre løsning å hos din nåværende terapeut å reflektere over det at du har vanskelig for å legge episoden bak deg, enn å ta opp saken på nytt med din forrige terapeut.

Det er du som sliter med det som skjedde; jeg tror det er svært usannsynlig at din forrige terapeut er opptatt av det lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...