Gå til innhold

Overmedisinert?

Anbefalte innlegg

Gjest drughead

Jeg bruker daglig 300 mg sereoquel, 30 mg sobril, antabus, 30 mg remeron, 7,5 mg imovane, aerius mot allergi og astmaspray....

Synes dosetten min begynner å ligne på den oldemoren min drasset rundt på før hun døde...

Har lest litt gjennom vedleggene på alle disse medisinene og ser at dårligere immunforsvar er en vanlig bivirkning på de fleste medisinene. Er denne kombinasjonen trygg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346171-overmedisinert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kjære bompi

Hvor lenge skal du gå på sobril og imovane, da? Mest skeptisk til langvarig bruk av dem pga fare for avhengighet og erfaring med økt angst og søvnvansker på sikt. Allergimedisinen gir den tretthet? Går det an at du bruker søvndyssende allergimedisin istedenfor imovane en stund? Fungerer du bra eller dårlig på dette, da? Går du rundt i en døs eller føler du deg noenlunde klar i toppen og får gjennomført det du skal i løpet av døgnet?

Tror det er vanskelig for utenforstående å vurdere om du er overmedisinert. Vi kjenner ikke din sykdom, symptomer og dine ressurser og har heller ikke observert deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346171-overmedisinert/#findComment-2938894
Del på andre sider

Gjest drughead

Hvor lenge skal du gå på sobril og imovane, da? Mest skeptisk til langvarig bruk av dem pga fare for avhengighet og erfaring med økt angst og søvnvansker på sikt. Allergimedisinen gir den tretthet? Går det an at du bruker søvndyssende allergimedisin istedenfor imovane en stund? Fungerer du bra eller dårlig på dette, da? Går du rundt i en døs eller føler du deg noenlunde klar i toppen og får gjennomført det du skal i løpet av døgnet?

Tror det er vanskelig for utenforstående å vurdere om du er overmedisinert. Vi kjenner ikke din sykdom, symptomer og dine ressurser og har heller ikke observert deg.

Har bare gått på benzo noen uker. Føler meg ikke sløv i det hele tatt. Men atferden min var direkte livsfarlig en periode. Masse utagering, hallusinasjoner, selvdetruktiv og alt gikk over stokk og stein. Nå er hverdagen min blitt ganske normal.... Gjør vanlige ting. Legen min som understreker gang på gang at jeg skal ta alt jeg får.

Men synes det er blitt litt av en coktail...

Har diagnosene PTSD, ustabil personlighetsforstyrrelse, anorexia og psykotisk lidelse.... Herregud! Høres voldsomt ut når jeg ser alle disse diagnosene foran meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346171-overmedisinert/#findComment-2938955
Del på andre sider

Gjest kjære bompi

Har bare gått på benzo noen uker. Føler meg ikke sløv i det hele tatt. Men atferden min var direkte livsfarlig en periode. Masse utagering, hallusinasjoner, selvdetruktiv og alt gikk over stokk og stein. Nå er hverdagen min blitt ganske normal.... Gjør vanlige ting. Legen min som understreker gang på gang at jeg skal ta alt jeg får.

Men synes det er blitt litt av en coktail...

Har diagnosene PTSD, ustabil personlighetsforstyrrelse, anorexia og psykotisk lidelse.... Herregud! Høres voldsomt ut når jeg ser alle disse diagnosene foran meg...

Virker ikke ufornuftig, syns jeg. Uansett best å stole på legen som faktisk ser deg og som er en fagperson enn masse synsere uten kompetanse på nettet. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346171-overmedisinert/#findComment-2938975
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...