Gå til innhold

Kattetiss - Colette og andre


Dorthe

Anbefalte innlegg

Jeg har verdens søteste katt med et så fin lynne. Men hun tisser et par steder så jeg blir gærn. Oppå tørketrommelen hvor kurven med rent tøy er, på skohylla og på votter og luer som hun har revet ned på gulvet.

Det blir vasket, ikke med salmiakk, og dusjet med sånn "katt hold deg vekk", men hun gir seg ikke. Kattene har bare en do men jeg skal kjøpe en ny til uka slik at jeg har to.

Men altså, lukta på klærne og skoene blir ikke borte når jeg vasker det og det er kjedelig å kaste sko og hansker til 500 kr paret.

Noen gode råd her, både for å få henne til å slutte, hun er to år, og for å få bort tisselukten. Nå har hun tisset på yndlingsskoene mine og på alt det nyvaskede tøyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skal fjerne lukten av kattetiss, så skal du bruke et flekkfjerningsmiddel med enzymer. F.eks. Bio Tex Flekkfjerner med enzymer. Dette brukes av mange katteoppdrettere som har urenslige kattunger rundt seg.

En katt som er urenslig forsøker å fortelle deg noe. Hva den prøver å fortelle deg, kan være et mysterium. Min katt har vært urenslig siden hun brakk halebenet i vinter, og hun i lang tid var bevegelseshemmet og hadde smerter. Det ble kluss med rangordningen mellom kattene mine, og hun føler seg utrygg og vil markere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal fjerne lukten av kattetiss, så skal du bruke et flekkfjerningsmiddel med enzymer. F.eks. Bio Tex Flekkfjerner med enzymer. Dette brukes av mange katteoppdrettere som har urenslige kattunger rundt seg.

En katt som er urenslig forsøker å fortelle deg noe. Hva den prøver å fortelle deg, kan være et mysterium. Min katt har vært urenslig siden hun brakk halebenet i vinter, og hun i lang tid var bevegelseshemmet og hadde smerter. Det ble kluss med rangordningen mellom kattene mine, og hun føler seg utrygg og vil markere.

Jeg tror min tisser fordi hankatten tisser rett innenfor døra på doen og hun er litt finslig av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min tisser fordi hankatten tisser rett innenfor døra på doen og hun er litt finslig av seg.

Noen katter er vedlig nøye på doen og sanda. Skaff dem hver sin do. Jeg har prøvd alt, men min katt tisser fordi hun er usikker og redd.

Hvis katten tisser på dine eiendeler og ting som lukter av deg, så er det ofte fordi den vil ha mer kontakt med deg. Man skal si skarpt "nei" til en katt som er urenslig av slike grunner (hvis du tar den på fersken), og være litt mer forsiktig med "kjeft" når tissingen skyldes usikkerhet.

Ikke helt lett dette her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen katter er vedlig nøye på doen og sanda. Skaff dem hver sin do. Jeg har prøvd alt, men min katt tisser fordi hun er usikker og redd.

Hvis katten tisser på dine eiendeler og ting som lukter av deg, så er det ofte fordi den vil ha mer kontakt med deg. Man skal si skarpt "nei" til en katt som er urenslig av slike grunner (hvis du tar den på fersken), og være litt mer forsiktig med "kjeft" når tissingen skyldes usikkerhet.

Ikke helt lett dette her:-)

Hun skal kose hele tida med meg og får masse kos og sover med meg om natta. Og vanligvis er jeg hjemme nesten hele tiden.

Når jeg har vært borte over flere dager så driter hun ned hele huset selv om det bor folk her. Det spiller ingen rolle om folk bor her eller kommer innom et par timer om dagen.

Han andre er ikke så kosete, men får det han trenger av kos han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal kose hele tida med meg og får masse kos og sover med meg om natta. Og vanligvis er jeg hjemme nesten hele tiden.

Når jeg har vært borte over flere dager så driter hun ned hele huset selv om det bor folk her. Det spiller ingen rolle om folk bor her eller kommer innom et par timer om dagen.

Han andre er ikke så kosete, men får det han trenger av kos han og.

Hvor gammel er hun? Og har hun noen gang vært helt renslig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cathla

Noen katter er vedlig nøye på doen og sanda. Skaff dem hver sin do. Jeg har prøvd alt, men min katt tisser fordi hun er usikker og redd.

Hvis katten tisser på dine eiendeler og ting som lukter av deg, så er det ofte fordi den vil ha mer kontakt med deg. Man skal si skarpt "nei" til en katt som er urenslig av slike grunner (hvis du tar den på fersken), og være litt mer forsiktig med "kjeft" når tissingen skyldes usikkerhet.

Ikke helt lett dette her:-)

katta er nok redd deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Og har hun noen gang vært helt renslig?

To år og hun begynte når jeg var borte hjemmenifra i flere uker. Da var minstemann hjemme og faren hans var her.

Nå har jeg vært hjemmenifra flere ganger over tid og da driter hun. Når jeg er bare hjemme bare tisser hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katta er nok redd deg.....

Ja, det skal du se:-) Jeg er nok det eneste hun har rundt seg som hun stoler 100% på. Hun- og hennes 4 søsken ble morløse da de var 14 dager gamle, og siden har jeg vært mammaen hennes:-) Men de andre kattene freste til henne da hun var skadet. Slik er dyreverdenen. Ikke mye støtte å få når man har det vanskelig:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år og hun begynte når jeg var borte hjemmenifra i flere uker. Da var minstemann hjemme og faren hans var her.

Nå har jeg vært hjemmenifra flere ganger over tid og da driter hun. Når jeg er bare hjemme bare tisser hun.

Da har hun sannsynligvis ikke likt at du var borte, og har skaffet seg uvaner i løpet av den tiden. Da må du nesten prøve å oppdra henne til dogåing som man gjør med kattunger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun sannsynligvis ikke likt at du var borte, og har skaffet seg uvaner i løpet av den tiden. Da må du nesten prøve å oppdra henne til dogåing som man gjør med kattunger igjen.

Hun slutter å bæsje rundt når jeg kommer hjem. Tissingen oppdager jeg gjerne etter en stund. Akkurat nå er det skoene mine og de nyvaskede klærne det går ut over. Det er ikke hver dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slutter å bæsje rundt når jeg kommer hjem. Tissingen oppdager jeg gjerne etter en stund. Akkurat nå er det skoene mine og de nyvaskede klærne det går ut over. Det er ikke hver dag da.

Dette er jo et ganske vanlig urenslighetsmønster da. Katten til datteren min på snart 1 år, holder på på samme måten. Min katt har et helt annet. Hun tisser (og berser) på sin egen soveplass, men nekter å ligge der før jeg har ordnet opp og gjort det rent og tørt igjen. Jeg legger under et håndkle og "tena bed", så da går det greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et ganske vanlig urenslighetsmønster da. Katten til datteren min på snart 1 år, holder på på samme måten. Min katt har et helt annet. Hun tisser (og berser) på sin egen soveplass, men nekter å ligge der før jeg har ordnet opp og gjort det rent og tørt igjen. Jeg legger under et håndkle og "tena bed", så da går det greit :-)

Jeg får vaske med biotex da og håpe at det går over. Hun står og tråkker på meg nå mens jeg skriver og slusser meg på nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...