Gå til innhold

Jeg klør!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg kverulere med deg, men kløe som kommer av sopp kommer jo fra skjeden og ikke huden rundt.

Legen min har presisert mange ganger hvor bra det er å bare vaske med vann, og jeg tok et kjapt google og så at de fleste eksperter/leger anbefaler det samme.

Men jeg har skjønt at du synes det er ekkelt så du får ha lykke til med den nye såpen :-)

Jeg aner ikke om jeg har sopp. Jeg bare klør, og Canesten hjelper en stud, før kløen kommer tilbake. Kanskje det kommer av at jeg bruker feil vaskerutine? Men det som er så rart er at jeg har kunnet vaske meg med vanlig dusjsåpe i alle år, mens jeg nå ikke skal tåle en oljebasert, parfymefri intimsåpe en gang:-)

Jeg hadde ikke slike problemer før jeg begynte å bruke intimvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    32

  • Dorthe

    15

  • candyqueen_83

    8

  • Mary Poppins

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Å, den skal jeg også kjøpe. Er utrolig glad i oljer i stedet for såpe. På kroppen bruker jeg også en dusjolje.

Jeg må også vaske med intimprodukter nedentil for å føle meg ren.

Ja, oljer er herlig! Tror jeg må prøve denne her jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg aner ikke om jeg har sopp. Jeg bare klør, og Canesten hjelper en stud, før kløen kommer tilbake. Kanskje det kommer av at jeg bruker feil vaskerutine? Men det som er så rart er at jeg har kunnet vaske meg med vanlig dusjsåpe i alle år, mens jeg nå ikke skal tåle en oljebasert, parfymefri intimsåpe en gang:-)

Jeg hadde ikke slike problemer før jeg begynte å bruke intimvask.

Ja det er jo veldig merkerlig.

Nei jeg har nok desverre ingen flere råd å komme med.:-/ Håper det ordner seg:) Nå er det leggetid. God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272064015' post='4345499]

Jeg skjønte du ikke så på meg som en stakkar :o)

Ja, det har vært tunge dager og tunge stunder, det legger jeg ikke skjul på. Heldigvis har jeg i dag kommet til ett punkt hvor jeg har lært meg mer balansegang. Og ser litt annerledes på ting.

Jeg har ikke opplevd tingene så drastisk, og gjør ikke det ennå heller, selv om jeg er midt oppi utredning og vanskelige spørsmål om hva vi skal gjøre. Det er nok fordi at jeg har prøvd så mye først. jeg er behandlet og medisinert av noen av de flinkeste vi har her i landet på disse områdene, blitt godt tatt vare på, blir godt tatt vare på.

Vinteren har vært svært tøff, jeg har sittet mye på gjerdet og ventet, hatt problem med at jeg ramler utenfor systemet i helsevesenet, ting har drøyd veldig. Nå ser det ut som det løsner. jeg fokuserer dessuten mest nå på at jeg nærmer meg eksamen i norsk, og da har jeg tro det eller ei generell studiekompetanse! Det har jeg klart! Brukt lang tid, men nådd målet.

Før hadde jeg fokusert på at jeg brukte lengre tid enn andre, var mislykket siden jeg ikke hadde studiekompetanse, bare tok ett fag av gangen osv osv. Nå fokuserer jeg på å nå mine mål, men med mine steg, selv om de er små. Jeg kommer frem til slutt. :o)

Gode dager, dårlige dager, det har vi vel alle, og jeg kan ha noen skikkelige sure dager, da er jeg ikke noe moro å være sammen med.

Jada, jeg skulle legge meg jeg, men her sitter jeg og prater i vei, jeg er uforbedrelig skravlebøtte *rødme*

Du er tapper og modig:-) Du virker jo alltid blid og positiv selv om du har mer å klage over enn mange andre.

Beundringsverdig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det rasper i det hele tatt jeg. Hehe. Akkurat passe. Jeg føler de myke ikke "tar" liksom. Sikkert fordi de løser seg opp :o)

Papiret skal jo ikke "ta":-) Du skal jo bare tørke deg :-) Ikke raspe bort huden :-) Men prøv denne Aco-oljen. Jeg brukte den i dag, og den var herlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo veldig merkerlig.

Nei jeg har nok desverre ingen flere råd å komme med.:-/ Håper det ordner seg:) Nå er det leggetid. God natt :-)

Godnatt MP:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272062963' post='4345490]

Tranebær er jo kostbart ja. Du får fokusere på at det er gode greier.

Jeg har lurt noen ganger på om jeg skal samle kvitteringer på håndsåpe og dopapir, men jeg vet ikke om jeg vil vite det ;o) Jeg må jo også kjøpe vannet, men nå kommer det en løsning på det snart, det er bra.

Det spørs jo hvordan ligningen din ser ut. Jeg har en ferdig mal og den bruker jeg hvert år. Men så krasjet den gamle stasjonære og så fikk jeg reddet harddisken og siden jeg ikke har bil i år så tror jeg at jeg glemmer det fradraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvordan ligningen din ser ut. Jeg har en ferdig mal og den bruker jeg hvert år. Men så krasjet den gamle stasjonære og så fikk jeg reddet harddisken og siden jeg ikke har bil i år så tror jeg at jeg glemmer det fradraget.

Hva har dette med kløe å gjøre da, Dorthe? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det spørs jo hvordan ligningen din ser ut. Jeg har en ferdig mal og den bruker jeg hvert år. Men så krasjet den gamle stasjonære og så fikk jeg reddet harddisken og siden jeg ikke har bil i år så tror jeg at jeg glemmer det fradraget.

Det er nok ikke aktuelt for meg å føre det opp. i år ser ikke ligningen min ut i det hele tatt, men nå skal det være rettet, og jeg har bedt om omregning.

Jeg har rett og slett følt meg blånn nå når jeg har drevet på, Huff. Er noen ganger ett styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg har sopp. Jeg bare klør, og Canesten hjelper en stud, før kløen kommer tilbake. Kanskje det kommer av at jeg bruker feil vaskerutine? Men det som er så rart er at jeg har kunnet vaske meg med vanlig dusjsåpe i alle år, mens jeg nå ikke skal tåle en oljebasert, parfymefri intimsåpe en gang:-)

Jeg hadde ikke slike problemer før jeg begynte å bruke intimvask.

Jeg har fått streng beskjed av legen om ikke bruke intimsåpe. Men jeg vet ikke om det gjelder alle og ikke bare meg. Det blir feil ph.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått streng beskjed av legen om ikke bruke intimsåpe. Men jeg vet ikke om det gjelder alle og ikke bare meg. Det blir feil ph.

Mens andre leger sier at ph-verdi er bare tull...og at det som har noe å si er om midlene inneholder parfyme eller ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du er tapper og modig:-) Du virker jo alltid blid og positiv selv om du har mer å klage over enn mange andre.

Beundringsverdig:-)

Nja, jeg kan være ganske pinglete og krisemaksimere noe voldsomt også ;o)

Jeg har bare funnet min måte og overleve på, så hjelper det jo på at jeg er oppdratt til å ikke gi meg på tap, er sta som ett esel i følge han jeg bor sammen med *host* he he. Og kruttønne er vel også ett av ordene han har brukt ;o)

Så hjelper det vel på at jeg liker å le, er vel rett og slett for glad i livet til å gi meg, og dermed kjemper meg frem for å finne løsninger. Negativiteten jeg har, har jeg lært meg å få utløp for, og takle litt annerledes enn før. Ja, og så har jeg møtt så utrolig mange mennesker som har lært meg så mye i løpet av altd ette. De menneskene hadde jeg ikke møtt uten de erfaringene jeg har gjort. Nå skal jeg selv få være med å være en ressurs for andre via besøkerarbeid, og det gleder jeg meg veldig til!

Takk for fine ord :o) Nå er det natta for meg, har en oppgave som jeg har utsatt alt for lenge, som venter i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ang Lambi og at det var dyrt ;o)

''Det spørs jo hvordan ligningen din ser ut. Jeg har en ferdig mal og den bruker jeg hvert år. Men så krasjet den gamle stasjonære og så fikk jeg reddet harddisken og siden jeg ikke har bil i år så tror jeg at jeg glemmer det fradraget.''

Dette svaret ditt lå under "Jeg klør" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Papiret skal jo ikke "ta":-) Du skal jo bare tørke deg :-) Ikke raspe bort huden :-) Men prøv denne Aco-oljen. Jeg brukte den i dag, og den var herlig :-)

Man må jo føle at man blir tørr og ren da :o)

Jeg skal prøve oljen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272065103' post='4345517]

Nja, jeg kan være ganske pinglete og krisemaksimere noe voldsomt også ;o)

Jeg har bare funnet min måte og overleve på, så hjelper det jo på at jeg er oppdratt til å ikke gi meg på tap, er sta som ett esel i følge han jeg bor sammen med *host* he he. Og kruttønne er vel også ett av ordene han har brukt ;o)

Så hjelper det vel på at jeg liker å le, er vel rett og slett for glad i livet til å gi meg, og dermed kjemper meg frem for å finne løsninger. Negativiteten jeg har, har jeg lært meg å få utløp for, og takle litt annerledes enn før. Ja, og så har jeg møtt så utrolig mange mennesker som har lært meg så mye i løpet av altd ette. De menneskene hadde jeg ikke møtt uten de erfaringene jeg har gjort. Nå skal jeg selv få være med å være en ressurs for andre via besøkerarbeid, og det gleder jeg meg veldig til!

Takk for fine ord :o) Nå er det natta for meg, har en oppgave som jeg har utsatt alt for lenge, som venter i morgen.

Natta til deg, og lykke til med oppgaven:-) Jeg tok selv studiekompetanse i voksen alder, og det er mye morsommere enn det var på den tiden jeg egentlig skulle ha tatt den:-) Jeg fikk 6 på engelsk- og nynorskeksamen :-) Så stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens andre leger sier at ph-verdi er bare tull...og at det som har noe å si er om midlene inneholder parfyme eller ikke:-)

Og dermed vet man ikke hva som er rett og dessuten så er vi så forskjellige alle sammen og reagerer på forskjellig måte. Så det er viktigst å finne ut hva som er best for en selv. Men det er greit å høre hva andre gjør.

Jeg blir ikke kvitt sopp i lysken og derfor ser jeg om noen har et gått råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det spørs jo hvordan ligningen din ser ut. Jeg har en ferdig mal og den bruker jeg hvert år. Men så krasjet den gamle stasjonære og så fikk jeg reddet harddisken og siden jeg ikke har bil i år så tror jeg at jeg glemmer det fradraget.''

Dette svaret ditt lå under "Jeg klør" :-)

Men det var til shira og vi har snakket om ligningen før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dermed vet man ikke hva som er rett og dessuten så er vi så forskjellige alle sammen og reagerer på forskjellig måte. Så det er viktigst å finne ut hva som er best for en selv. Men det er greit å høre hva andre gjør.

Jeg blir ikke kvitt sopp i lysken og derfor ser jeg om noen har et gått råd.

Sønnen min har sopp i lysken, under en tånegl og fotsopp. Han har valgt å ta en tablettkur på resept. Fordi han følte at det begynte å bli litt mye av det:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Det spørs jo hvordan ligningen din ser ut. Jeg har en ferdig mal og den bruker jeg hvert år. Men så krasjet den gamle stasjonære og så fikk jeg reddet harddisken og siden jeg ikke har bil i år så tror jeg at jeg glemmer det fradraget.''

Dette svaret ditt lå under "Jeg klør" :-)

Det var jo ang. fradrag på skatten ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...