Gå til innhold

Utstillingshelg med hundemafia!

Anbefalte innlegg

Gjest ganske oppgitt

Tidligere på doktoronline har det blitt sagt at det er mange "psykriatiske tilfeller" i hundemiljøet. Jeg tror faktisk det stemmer! Denne helgen har vi vært på utstilling, og vi vet at en av dame der har biopolar lidelse. Problemet er at hun setter i gang en hel masse intriger- og går fri! Folkene har dessuten "brukt for henne" fordi hun er hundefotograf. Altså kan hun nærmest gjøre hva hun vil, uten at det får konsekvenser.

Det er mye intriger og dritt i miljøet, er dette vanlig i forskjellige rasemiljøer? Det er moro å drive med hund, men ikke morsomt å se hvordan miljøet er. Hvisking og tisking overalt, OG om man prøver å si noe blir man nærmest halshugd, så det er visst best og godta at det er sånn, eller stikke, liksom.....

Men, er det riktig at noen skal få sette ut rykter og usannheter, og slippe unna fordi de har biopolar lidelse e.l?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346286-utstillingshelg-med-hundemafia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har kjøpt hund

Har hørt at det er sånn.

Har nylig kjøpt hund og gledet oss til å bli med på utstillinger osv, men nå vet jeg ikke lenger.

Trodde det skulle være hyggelig og lærerikt og morro. Så nåpr jeg hører det er slik, så vet jeg ikke om jeg orker å bruke tiden min på det..

Dette blir et litt feil innlegg da du henger ut en person i et forsåvidt lite miljø og forteller om denne personens psykiske balanse, et slag under beltestedet? da det ikke finnest så alt for mange hundefotografer rundt om kring i norges land.

Også må jeg få sagt at dere har vært uheldige, dere har møtt på EN person med en psykisk lidelse, en vanlig psykisk lidelse som bipolar er. og det gidder du skrike og skråle om?

Du møter nok daglig folk med bipolare lidelser, men henger du dem ut pga det?

Du tar opp et tema som mange har erfart er et stort problem.

Det er synd at du nevner en konkret person. Slike personer finnes i alle miljøer, ikke bare i hundemiljøet. Ved å henge det på denne personen, pådrar du deg kritikk, og det generelle problmet kan tildekkes ved å henvise til en enkelt.

Det store problemet er at dette ikke er knyttet til en enkelt person, men at miljøet, på samme måte som hestemiljøet, synes å tiltrekke seg sære, vanskelige og negative personligheter.

Husk også at det kun er en meget liten del av alle som har hund som feres i dette miljøet slik at en ikke generaliserer til alle hundeeiere.

Gjest mjau mjau

Fint lite som får flere "eksperter" til å hoppe frem enn diskusjoner om hunder. ;0) Samme reaksjon kan du få om du å går inn på et mammaforum og innrømmer at du gir avkommet nugatti på skiva..

*løper*

he, he. Men min erfaring er at katteeierne er langt verre, eller kattedamene, for å være mer presis...

...løper fort etter EnolaGay

Annonse

Gjest fortsatt ganske oppgitt!

Hei igjen!

Humatus; Det er ikke slik at jeg henger ut enkeltpersoner, men grunnen til at vi stusser ved dette er at denne personen "får lov til" å skape masse uro, og det får aldri konsekvenser. Man er da ikke gal om man har en psykisk utfordring, og kan vel likevel stå ansvarlig for egne handlinger?! Og, du har rett i at miljøet er lite, men det er ikke allment kjent, så denne personen er nok trygg når hun anonymiseres :-)

Jeg skulle gjerne ønske at det ikke var slike intrige- greier. Men, det er tydeligvis et veletablert miljø, så man må bare holde seg borte fra intigemakerne om man vil fortsette med hobbyen sin!

Noen som har opplevd lignende, og som har funnet gode planer for å bedre miljøet?

Vet du, jeg tror jeg kjenner til dette her, jeg.

Og, du har både litt rett og litt feil. Fordi alle er klar over hvordan hun er, er det i grunnen sånn at alle bare lar henne prate. Ingen bryr seg EGENTLIG om alt det tullet som renner ut!

Og, jeg tror jeg vet hvem du er- og, hold hodet høyt, det koster å være ærlig!

Gjest janteloven i praksis eller?

Har hørt at det er slik i kattemiljø også. Forgiftninger av konkurrenter og greier...

Har selv vært mye i hestemiljø og erfaringen min er at det er mange som prøver å rakke ned på både deg og hesten. Man lærer forhåpenligvis å ikke bry seg og hvem man bør unngå for å si det sånn! (Og så kan man peke litt nese i skul heller når man slår dem på neste konkurranse)

Og hva med "venninner" som aldri kan gi et kompliment og ikke tåler at feks barna ens gjør det bra på noe som helst område? (Nei - er IKKE skrytete av dem)

Har hørt at det er slik i kattemiljø også. Forgiftninger av konkurrenter og greier...

Har selv vært mye i hestemiljø og erfaringen min er at det er mange som prøver å rakke ned på både deg og hesten. Man lærer forhåpenligvis å ikke bry seg og hvem man bør unngå for å si det sånn! (Og så kan man peke litt nese i skul heller når man slår dem på neste konkurranse)

Og hva med "venninner" som aldri kan gi et kompliment og ikke tåler at feks barna ens gjør det bra på noe som helst område? (Nei - er IKKE skrytete av dem)

''Har selv vært mye i hestemiljø og erfaringen min er at det er mange som prøver å rakke ned på både deg og hesten.''

Har vært i hestemiljøet i mange år og dessverre har du helt rett. Både i konkurransemiljøer og i "vanlige" stallmiljøer. En del fjortisjenter skulle hatt juling på blanke messingen og dessverre er det mange eldre ryttere som ikke er stort bedre heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...