Gå til innhold

Trøtt, trøtt og trøtt

Anbefalte innlegg

Gjest anna72

Jeg er så utrolig trøtt for tida, omtrent hele tida.

Legger meg stort sett før 2300 når det er arbeidsdag dagen etter, da må jeg opp 0615. Fredag og lørdag er jeg opp 1 - 1,5 time lenger, men da sover jeg også til rundt 0800, og ligger og leser og slapper av en times tid til.

Trener 3 ganger i uka, og spiser for det meste sunt, frukt, grønt og fiber.

Allerede nå sitter jeg og gjesper, og klarer så vidt å holde øynene åpne. Er jo på jobb, men så utrolig trøtt - alt nå. Hadde jeg lukket øynene hadde jeg sovnet på minuttet.

Hva i alle dager skal jeg gjøre for å ikke være så trøtt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346291-tr%C3%B8tt-tr%C3%B8tt-og-tr%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Folk trenger gjerne mellom seks og ni timers søvn pr. natt, kanskje du er blant de som trenger mye?

En kan venne seg til å trenge mindre søvn, men du sier ingen ting om du har endret søvnvaner eller om du bestandig har fått nevnte mengde søvn.

Gjest anna72

Folk trenger gjerne mellom seks og ni timers søvn pr. natt, kanskje du er blant de som trenger mye?

En kan venne seg til å trenge mindre søvn, men du sier ingen ting om du har endret søvnvaner eller om du bestandig har fått nevnte mengde søvn.

Jeg har stort sett hatt samme døgnrytme i mange år, først nå de siste par mnd jeg har slitt sånn med trøtthet. :(

Jeg sovner med en gang når jeg legger meg senest 2300. Og sover til klokka ringer, så er jo over 7 timer søvn.

Gjest individuelt

Jeg har stort sett hatt samme døgnrytme i mange år, først nå de siste par mnd jeg har slitt sånn med trøtthet. :(

Jeg sovner med en gang når jeg legger meg senest 2300. Og sover til klokka ringer, så er jo over 7 timer søvn.

Kanskje kroppen din rett og slett er i en periode da den trenger mer søvn.

Selv trenger jeg for tiden 8 timers søvn, så jeg legger meg kl. 22.

Du bør selvsagt også sjekke blodprøver hos legen, feks jern osv.

Annonse

Gjest anna72

Allergi? Jernmangel? Graviditet?

''Allergi? Jernmangel? Graviditet?''

Allergi? Har iallefall ingen andre plager til daglig. Vet jeg er allergisk for bl.annet katt, og det merkes på besøk hos våre venner som har katt. Men har ikke noe plager til vanlig.

Jernmangel? Det kan jo være mulig. Prøver å spise sunt, med grønnsaker, frukt og fiber daglig. Men dette er jo mulig.

Gravid? Har ingen andre plager som kan tyde på det, heldigvis. Dessuten har jeg spiral, så sannsynligheten for dette er liten. Ferdig med barn nå :D Snart midt i 40-årene og har to barn - så dette er jeg ferdig med ;)

Takk for svar

Gjest anna72

Kanskje du er allergisk? Jeg blir trøtt av det i alle fall.

Jeg vet jeg er allergisk mot katter, det kjenner jeg også tydelig på besøk hos venner med katt. Men har ingen plager som kan tyde på allergi ellers. Ikke rennende øyne eller tett nese, det er vel det som er det typiske allergisymptom?

Takk for svar.

Jeg vet jeg er allergisk mot katter, det kjenner jeg også tydelig på besøk hos venner med katt. Men har ingen plager som kan tyde på allergi ellers. Ikke rennende øyne eller tett nese, det er vel det som er det typiske allergisymptom?

Takk for svar.

Og du har ikke noe som tyder på vårdepresjon?

''Allergi? Jernmangel? Graviditet?''

Allergi? Har iallefall ingen andre plager til daglig. Vet jeg er allergisk for bl.annet katt, og det merkes på besøk hos våre venner som har katt. Men har ikke noe plager til vanlig.

Jernmangel? Det kan jo være mulig. Prøver å spise sunt, med grønnsaker, frukt og fiber daglig. Men dette er jo mulig.

Gravid? Har ingen andre plager som kan tyde på det, heldigvis. Dessuten har jeg spiral, så sannsynligheten for dette er liten. Ferdig med barn nå :D Snart midt i 40-årene og har to barn - så dette er jeg ferdig med ;)

Takk for svar

Overgangsalder? Mamma begynte sånn i midten av 40-årene.. veldig utmattet og trøtt.. hadde mensen enten annen hver uke, eller hver tredje uke. tok masse blodprøver hos legen som sa dette var beg. på overgangsalder..

Annonse

Takk for svar.

Jeg blir slapp. Men det er kanskje ikke allergi du har, siden den verste allergisesongen ikke har begynt ennå og du er såpass gammel. Jeg vet ikke.

Gjest anna72

Hvis jeg skal opp kl. 06.15 så må jeg altså legge meg senest 21.30 for å være noenlunde uthvilt...

Har aldri måttet legge meg så tidlig for å kunne fungere hele dagen fra 0615, og jeg har stått opp på det tidspunktet i mange år.

Takk for svar

Gjest anna72

Legg deg tidligere slik at du får sovet ut, også på arbeidsdagene.

Greit å holde seg oppe til ungene er i seng iallefall. Også er det en del oppgaver å gjøre i hjemmet også, så som å vaske klær, henge opp klær og legge bort klær. I tillegg til lage middag og rydde bort etter den. I tillegg er det unger som skal på div. aktiviteter, i tillegg MÅ jeg trene minst 3 ganger i uka selv.

Men i går la jeg meg iallefall 30 min tidligere enn til vanlig. :)

Takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...