Gå til innhold

Spøramål om IA-avtalen og redusert arbeidskapas.

Anbefalte innlegg

Gjest arbeidsgiver mot arbeidstaker

En IA-bedrift er forpliktet til å tilrettelegge for arbeidstakere som har redusert arbeidskapasitet pga sykdom eller skade.

Gjelder det ovenstående bare dersom arbeidstakeren samtidig er dels sykemeldt? (eller evt har arb.avklaringspenger/trygd). Med andre ord, er det slik at hvis en arbeidstaker utifra dette skal gjøre 75 prosent av arbeidsoppgavene, må da vedkommende ha 25 prosent sykemelding?

Hvordan foregår i praksis at en arbeidstaker kommer inn under IA-avtalen, er det ikke alltid i samarbeid mellom NAV og arbeidsgiver?

Vil gjerne ha svar fra noen som har god peil.

I vår situasjon står....

Fortsetter under...

brilleslangen

Vel... Jeg har ikke så veldig peiling. Men jeg jobber i IA bedrift, og da jeg etter endt permisjon signmaliserte ovenfor ledelsen at jeg slet med dårlig form og var usikker på om det kom til å ende i sykmelding, bledet satt i gang tiltak for å forebygge sykmelding. Tiltaket trådte i verk fra dag 1 med redusert arbeidsbelastning for meg. Etter 3 mnd på et slikt tiltak endte det likevel uheldigvis med symelding. Men arbeidsgiver hadde ialfall gjort et forsøk på å forhindre det, og det fortalte de til meg at de var forpliktet til gjennom den avtalen. Men jeg vet altså ikke hva reglene sier og hvordan de kan tokles...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...