Gå til innhold

Tips for å komme seg opp om morran?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Løft på det ene beinet. Deretter det andre og sett dem ned på gulvet sammtidig som du hjelper til med den ene armen og retter opp overkroppen fra madrassen opp i sittende stilling. Løft deretter på baken mens du spenner føttene til stående stilling.

Nå har du kommet deg opp.

Det må jo nødvendigvis være en sammenheng mellom antall timer søvn - og hvor enkelt det er å stå opp. Jeg har full forståelse for at B-mennesker elsker kvelden og natta, men da kan samtidig ikke morgenen være like god.

Så da har man valget mellom å trosse B-mennesket i seg på kvelden - og komme seg tidligere til sengs ..... eller å fortsette å være stuptrøtt på morgenen.

Vi fikk btw ei fosterdatter flere år siden - som ettersigende skulle være et kronisk B-menneske - og i 'alle år' måtte ha blitt vekket 4-6 ganger hver morgen. Vi var strenge på det - ei vekking skal være nok. Dvs. hun kunne ha klokke på og i tillegg bli vekket av oss. Første gang hun ikke kom seg opp, var min mann oppe og helte over henne litt vann ..... og etter det var det faktisk aldri noe problem med å komme seg opp om morgenen.

Så du kan jo bestillt vannvekking av noen i husstanden ;)

Annonse

Kjøp en vekkerklokke med en vanvittig irriterende lyd og sett den så langt unna sengen at du må opp av sengen og et stykke unna den for å slå av alarmen. :o)

Jeg gjorde det for å få meg selv opp da jeg var tenåring. En gang våknet jeg av at jeg sto og slo lyset av og på for å få bort den &%¤#" lyden! :o

Annonse

Gjest godt råd her

Da skal du unngå å trekke for gardinene om kvelden. Hvis du er b-menneske så legger du deg såpass sent om at det allerede er skumring om kvelden slik at det ikke gjør noe med gardinene til side.

Men morgenlyset og kanskje sola inn vinduet klokka 6 om morgenen, det er irriterende det!

skal love deg at du spretter fort opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...