Gå til innhold

Bryllupsgavetips til milliardærbrudepar?

Anbefalte innlegg

Gjest gamle bekjente
Skrevet

Hva ville du, som "den vanlige mannen i gata" med relativ lav inntekt og generelt trang økonomi, kjøpe i bryllupsgave til et milliardærpar?

Problemstillingen er reell. Vi er ikke bedt i bryllupet, men pga skikk og bruk i forhold til vår relasjon til en av partene i brudeparet, er det naturlig at vi kjøper en gave.

Vi er 4 stk som skal spleise, og det er ingen nær relasjon. Prisnivå? Syns liksom det er utelukket med gaver i sjangeren strykejern eller gavekort.

Litt snålt å tenke på at vi som sliter med å få endene til å møtes, faktisk må bruke av pengene våre for å kjøpe gave til milliardærer ;)

Skrevet

Hehe, skjønner godt at dere lurer.... Er spent på om du får noen gode svar, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg ville kjøpt ;)

Skrevet

Kjøp en flaske eksklusiv vin. Enkelt og greit. Ikke gidd å bruke altfor mye penger.

Skrevet

Jeg ville prøvd å finne en gave som symboliserer relasjonen mellom dere. F.eks. har vi mange venner som vi har blitt kjent med gjennom musikk-hobbyen vår, da er typiske gaver konsertbillett eller samleplate med musikk.

Skrevet

Jeg ville prøvd å finne en gave som symboliserer relasjonen mellom dere. F.eks. har vi mange venner som vi har blitt kjent med gjennom musikk-hobbyen vår, da er typiske gaver konsertbillett eller samleplate med musikk.

Kjempegod ide :-)

Gjest gamle bekjente
Skrevet

Takk, det var et godt tips!

Gjest Damen i gata
Skrevet

Hva med en verdensgave fra unicef? Det har jo blitt foreslått tidligere i andre tråder...

Gjest Elextra
Skrevet

Tror jeg ville tenkt på noe av personlig og ikke så høy økonomisk verdi, som noe hjemmelaget (om mulig), kunst, musikk, et fotoalbum? etc.

Gjest hos oss
Skrevet

Kjøp en helt vanlig bruksting av eksra god kvalitet, selv om de er rike så har de bruk for gode redskaper allikevel, og særlig ting som må byttes ut innimellom uansett.

En ekstra god kniv, feks. Eksklusivt sengetøy?

Eller billetter til en kulturopplevelse som dere tror de liker, teater, konsert osv.

Eller god musikk eller en flott kunstbok, noe som er valgt ut med omhu fordi dere liker det og ønsker å gi det til dem.

Gå heller ned i pris og legg litt mer omtanke i valget av gave. Her blir det jo symbolverdien som er viktig, at dere har tenkt på dem, og ikke at det skal hjelpe dem å bygge opp et hjem med servicer og veffeljern..

Skrevet

Damen i gata har det rette svaret synes jeg - en verdensgave fra Unicef eller noe annet lignende! Dette paret har jo sannsynligvis absolutt alt de trenger og har de ikke det så har de i høyeste grad penger til å kjøpe seg det selv.

Skrevet

Gavekort på en middag på eks Nr 15 (og med det har jeg antatt at dette er i Olso....) som nylig fikk knallkritikk i DN - eller en skikkelig god flaske vin, alt etter hva dere tenker å legge i.

Har personlig lite sans for veldedighets- eller moralske gaver - folk skal selv få styre hva og hvordan de skal støtte.

Skrevet

Hva med en verdensgave fra unicef? Det har jo blitt foreslått tidligere i andre tråder...

Godt forslag. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...