Gå til innhold

Testamente i bankboks?

Gjest Sønn til Avdøde foreldre.

Anbefalte innlegg

Gjest Sønn til Avdøde foreldre.

Ved foreldres død var det aldri snakk om arv,da jeg er enebarn.Barnebarn ønsker å åpne en bankboks jeg ikke har nøkler til.Hvem skal betale for å bryte opp bankboksen?Man må nok bruke drill for å borre opp låsen.Det er snakk om minst 600 kr.Er villig til å betale 1/3 siden jeg har 2 barn.Bør barna betale alt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346397-testamente-i-bankboks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte,og de sa nei.Merkelig egentlig.Mens jeg leter etter nøkkel blir leia høyere for hvert år.

Hva sier banken da? Dette kan umulig være noe som skjer hvert 50. år bare. De må da ha rutiner for hva som gjøres i slike tilfeller.

Hva om du nekter å betale leia? Kaster de da innholdet i boken?

Gjest ikke signatur i dag

Du må da selv ha interesse i å vite, hva bankboksen inneholder, for det er jo en del av arven din.

Kanskje den inneholder bortgjemte millioner?

Det koster vel mye mer enn 600 kr å bryte opp en bankboks, for du må sikkert betale for å få montert ny lås med nøkkel. Dette er noe du må avklare med banken.

Annonse

Hvis du har overtatt boet alene, så er det jo du som har ansvar for bankboksen også. Du kan nekte å åpne den, eller føye dine barn.

Juridisk sett er det du som er ansvarlig for utgiftene knyttet til bankboksen, men hvis ungene dine insisterer på at den skal åpnes, så kan de godt betale det det koster også:-)

Gjest Sønn i dødsbo.

Hva sier banken da? Dette kan umulig være noe som skjer hvert 50. år bare. De må da ha rutiner for hva som gjøres i slike tilfeller.

Hva om du nekter å betale leia? Kaster de da innholdet i boken?

Må betale for leie av bankboks og ev oppborring av lås/ny lås kr 500,- Da bankboksen var betalt ut år 2004 må jeg betale for 5 års leie à kr 300.så 1500 + ev ny lås tilsammen kr 2000,-

Men siden jeg kjører min eldste sønn fra Strømmen til Son betaler han og yngste sønn for dette,så får jeg heller se om jeg ikke kan betale noe når trygden kommer.De har allerede fått 150 000 hver av en arv på ca 1 mill.Arveavgiften var på 260 000 ,så jeg kunne sikkert ha spart noen penger om jeg ikke var helt omtåket av sorg.Jeg har tilbudt meg å betale 667 kr så tar de å deler på de resterende 2/3.Synes dette er fair,siden jeg mener jeg er enearving da jeg er enebarn.Men jeg bor i ett stort fint hus,som jeg kan selge om det blir strid.Jeg MÅ ikke bo alene i ett hus til 2 mill.En 3 roms i Oslo til 1,5 er ok.Jeg har en ganske høy uføretrygd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...