Gå til innhold

piercing - allergi - utslett?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en piercing i navlen i et halvt år. Bytta til en ny berbell for noen dager siden (1 uke?) og nå de siste dagene har jeg fått utslett over hele magen, ryggen og bringen. Ser ut som kviser eller noe, og klær litt, men ikke mye. Kan det være allergi pgs det nye smykket, eller ville det kommet like ved barbellen da? Noen som har erfaring med tilsvarende?

Tenkte jeg skulle bytte tilbake til ringen jeg hadde før, men får ikke av kulen på barbellen, ikke får jeg vel sammen ringen heller, tips der?

Hva ellers kan utslettet være? føler meg ikke syk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34643-piercing-allergi-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er vanskelig å vurdere utslettet pr. brev. Allergisk reaksjon på nikkel skjer gjerne i huden som smykket kommer i berøring med direkte og ikke på hele kroppen. Jeg vil likevel ikke utelukke at plagene dine skyldes en allergisk reaksjon og foreslår at du oppsøker lege for en snarlig vurdering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...