Gå til innhold

Forsker foreslår å gi lappen gratis til......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• Mandolaika

35

• Dorthe

10

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest virker litt urettferdig

''Førerkortet bør bli en del av introduksjonsprogrammet slik at innvandrere med dårlig råd kan få ta lappen, ''

Så norske ungdommer på 18 år har god råd?

Greit nok at det ikke absolutt er _nødvendig_ med sertifikat når en er 18, men det er en ypperlig tid å ta det på siden foreldrene kan hjelpe litt til økonomisk... For siden er en student, så jobbsøker og i etableringsfasen.

Har egentlig ingen gode argumenter, synes bare det

Kanskje en ikke får råd

''Førerkortet bør bli en del av introduksjonsprogrammet slik at innvandrere med dårlig råd kan få ta lappen, ''

Greit nok at det ikke absolutt er _nødvendig_ med sertifikat når en er 18, men det er en ypperlig tid å ta det på siden foreldrene kan hjelpe litt til økonomisk... For siden er en student, så jobbsøker og i etableringsfasen.

Kanskje en ikke får råd

Ser ut som det er en innvandrer som har fremmet forslaget og en annen innvanderer som slår det ihjel. :-)

Kanskje en ikke får råd

_Litt_ urettferdig!? Ikke rart Frp sanker velgere...

Nei, sett heller ned prisen på lappen for alle, det er jø søkkdyrt å kjøre opp nå til dags!

Gjest ikke rart rasisme er!!

Kanskje en ikke får råd

er så enig atte!mange nordmenn lever på fattigdomsgrensa og ikke alle har råd til førerkort. så kommer det nye landsmenn og får alt de trenger!???

er så enig atte!mange nordmenn lever på fattigdomsgrensa og ikke alle har råd til førerkort. så kommer det nye landsmenn og får alt de trenger!???

Ja, folketrygden vil jo gå tom, er flere som tar fra den enn som fyller i den, og hva gjør vi da når vi ikke har mer oljepenger?

Sånn som pengene blir brukt nå så frykter jeg for alderdommen.

Annonse

Gjest får vi håpe

Ja, folketrygden vil jo gå tom, er flere som tar fra den enn som fyller i den, og hva gjør vi da når vi ikke har mer oljepenger?

Sånn som pengene blir brukt nå så frykter jeg for alderdommen.

''Sånn som pengene blir brukt nå så frykter jeg for alderdommen.''

Innen vi blir gamle er det sikkert "lov" å kjøpe selvmordspiller reseptfritt på apoteket...

_Litt_ urettferdig!? Ikke rart Frp sanker velgere...

Nei, sett heller ned prisen på lappen for alle, det er jø søkkdyrt å kjøre opp nå til dags!

Hadde jeg vært innvandrer selv, hadde jeg passet meg litt for å komme med et slikt forslag om gratis førerkort til innvandrere tror jeg. Synes det blir provoserende.

Ja, og hvilken garanti har vi for at de gidder å jobbe etterpå for det, da? Dusteforslag!

Gjest Elextra

Ja, jeg synes det går altfor langt nå og jeg er ingen rasist altså.

Hehe, jeg greier ikke å hisse meg opp over dette.

Forskeren har sikkert et lite poeng, men mangler jo totalt evnen til å tenke helhetlig. Dette går aldri gjennom.

Hehe, jeg greier ikke å hisse meg opp over dette.

Forskeren har sikkert et lite poeng, men mangler jo totalt evnen til å tenke helhetlig. Dette går aldri gjennom.

Nei, jeg blir oppgitt og stadig fascinert av hvordan mennesker tenker.

Annonse

La oss, rent hypotetisk, si at ved å gi innvandrere gratis førerkort, slik at de kom hurtigere i jobb, slapp sosiale stønader, og kunne betale skatt.

Hva så?

Personlig mener jeg dette i så fall måtte gjelde alle i samme situasjon. Utdanning er ikke bortkastet.

"If you think education is expensive, try ignorance"

Med vennlig hilsen

La oss, rent hypotetisk, si at ved å gi innvandrere gratis førerkort, slik at de kom hurtigere i jobb, slapp sosiale stønader, og kunne betale skatt.

Hva så?

Personlig mener jeg dette i så fall måtte gjelde alle i samme situasjon. Utdanning er ikke bortkastet.

"If you think education is expensive, try ignorance"

Med vennlig hilsen

"Personlig mener jeg dette i så fall måtte gjelde alle i samme situasjon."

Nemlig, skal ikke gjelde bare innvandrere da! Dessuten må det i så fall følge med krav/forpliktelse til å søke og ta jobber med gaven om gratis førerkort.

"Personlig mener jeg dette i så fall måtte gjelde alle i samme situasjon."

Nemlig, skal ikke gjelde bare innvandrere da! Dessuten må det i så fall følge med krav/forpliktelse til å søke og ta jobber med gaven om gratis førerkort.

De forpliktelsene har de jo allerede.

Og det er da ikke slike krav hvis du utdanner deg til å bli elektriker, som er *langt* dyrere for staten.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...