Gå til innhold

Grillpølse m/brød/lompe kr 25,-

Anbefalte innlegg

Gjest dagens verdensproblem ;)

Hvis det på en meny på et gatekjøkken står "Grillpølse m/brød/lompe kr 25,-", oppfatter dere det at det betyr at man får pølse med _både_ brød og lompe til kr 25,-, eller pølse med _enten_ brød eller lompe til kr 25,-?

Jeg sto bak en kar i køen i går som kranglet voldsomt på dette, og mente han ble lurt, for han hadde betalt for å få både brød og lompe, men fikk bare en av delene. Jeg ble egentlig flau på hans vegne.

Jeg mener at det betyr at man kan velge mellom brød eller lompe, og at man skriver det på denne måten for å spare plass på menyen. Det er jo uansett ikke vanlig å spise pølse med både brød og lompe samtidig, er det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346474-grillp%C3%B8lse-mbr%C3%B8dlompe-kr-25/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

9

• morsan

7

• candyqueen_83

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Dette oppfatter jeg slik at man får enten brød eller lompe, ikke begge deler. Det er derfor skråstrek er brukt. Var det ment at man fikk begge deler hadde det står brød OG lompe.

Jeg var ute og spiste for noen uker siden, der var det en fyr som begynte å krangle med hun i kassa over at han måtte betale 5 kr. for et glass vann. Han mente det var helt uvanlig. Jeg måtte bare blande meg inn og sa at de må ryddes av og vaskes de også.

Annonse

Noe annet..... Enkelte kommer skråsikre i kassa på klesbutikken og krever 50 % avslag for det sto det på plakaten, så var det ikke det det sto allikevel, hihi.

Her er det massevis av slike historier:

http://www.vilduhapose.blogspot.com/

Bla gjerne litt tilbake, noen av de morsomste postene er fra 2009.

Dette oppfatter jeg slik at man får enten brød eller lompe, ikke begge deler. Det er derfor skråstrek er brukt. Var det ment at man fikk begge deler hadde det står brød OG lompe.

Jeg var ute og spiste for noen uker siden, der var det en fyr som begynte å krangle med hun i kassa over at han måtte betale 5 kr. for et glass vann. Han mente det var helt uvanlig. Jeg måtte bare blande meg inn og sa at de må ryddes av og vaskes de også.

Stod vann på prislisten da? Jeg ville også reagert på dette - ikke med å lage en scene selvfølgelig, men jeg er ikke vant til at vi skal betale for vann i Norge nei.

Annonse

Tror ikke jeg fattet poenget, stod det på plakaten at det var 50% avslag eller ikke?

Det kan stå f.eks. 50 % på allerede nedsatte varer, det får ikke folk med seg og tror det er 50 % på alle varer osv. , er mange slike, se linken som ble lagt ut over her.

Gjest Elextra

''Jeg var ute og spiste for noen uker siden, der var det en fyr som begynte å krangle med hun i kassa over at han måtte betale 5 kr. for et glass vann.''

Da er jeg enig med ham. Det er ikke vanlig å måtte betale for et glass tappevann til mat. Jeg ville selv stusset om jeg f.eks. ba om et glass vin og et glass vann (som jeg ofte gjør) og ble avkrevet penger for begge.

Skal serveringsstedet ta seg betalt for vanlig tappevann bør det gjøres klart før servering, evt. med et skilt i baren, slik det ofte er i nattklubber og barer.

Stod vann på prislisten da? Jeg ville også reagert på dette - ikke med å lage en scene selvfølgelig, men jeg er ikke vant til at vi skal betale for vann i Norge nei.

Jeg er ikke sikker på om vann sto på prislisten, jeg sjekket ikke, men det var isvann fra en egen maskin (som også laget isbiter da), så jeg synes ikke det var rart at det kostet noe.

At man gidder begynne å krangle med kassadama om det da...

''Jeg var ute og spiste for noen uker siden, der var det en fyr som begynte å krangle med hun i kassa over at han måtte betale 5 kr. for et glass vann.''

Da er jeg enig med ham. Det er ikke vanlig å måtte betale for et glass tappevann til mat. Jeg ville selv stusset om jeg f.eks. ba om et glass vin og et glass vann (som jeg ofte gjør) og ble avkrevet penger for begge.

Skal serveringsstedet ta seg betalt for vanlig tappevann bør det gjøres klart før servering, evt. med et skilt i baren, slik det ofte er i nattklubber og barer.

Se mitt svar til Kayia.

Jeg er ikke sikker på om vann sto på prislisten, jeg sjekket ikke, men det var isvann fra en egen maskin (som også laget isbiter da), så jeg synes ikke det var rart at det kostet noe.

At man gidder begynne å krangle med kassadama om det da...

Jeg ville fremdeles reagert. Jeg betaler gladelig for flaskevann selvfølgelig, men i Norge kan jeg knapt huske å ha betalt for vann,automat eller ikke.

Men som sagt, jeg ville ikke lagd scene. Det er da ikke servitørens ansvar eller skyld at eieren ønsker en uvanlig praksis.

Jeg ville fremdeles reagert. Jeg betaler gladelig for flaskevann selvfølgelig, men i Norge kan jeg knapt huske å ha betalt for vann,automat eller ikke.

Men som sagt, jeg ville ikke lagd scene. Det er da ikke servitørens ansvar eller skyld at eieren ønsker en uvanlig praksis.

Det er ikke en uvanlig praksis, blir mer og mer vanlig å ta betalt, spørs kanskje litt hvor man bor da.

Glassene må ryddes av og vaskes på samme måte som når man drikker andre ting.

Gjest mikkelrevsattogskrev

Her på Sunnmøre er det stort sett kun brød man får,

lompe er mest vanlig på østlandet...

så sjeldent vi får valget mellom de to :)

Syns det er best med brød uansett..

er det ikke litt smør på flesk å ha brød og lompe da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...