Gå til innhold

Svetting..

Gjest lurer veldig!!

Anbefalte innlegg

Gjest lurer veldig!!

Kjære dere!

Samboeren min har et veldig snodig problem (synes jeg ihvertfall) Av og til i perioder så svetter han så mye om natta at han er helt våt, sengetøyet er helt våt og alt er veldig ubehagelig. Han sier han ikke har hatt mareritt eller drømmer som kan ha påvirket kroppstemperaturen hans så mye og det har heller aldri vært spesiellt varmt i rommet. Vi har gått til anskaffelse av en tynnere dyne men det hjalp ikke. Og da lurer jeg på da vet du, at siden dette er noe som bare skjer av og til, om det kunne være noen slags form for allergi eller et eller annet. Jeg vet det hele høres ganske snodig ut, men det er faktisk et lite problem her i huset når det står på. Så hvis det er noen der ute som har hvilken som helst forklaring på problemet så er vi begge veldig takknemlige!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34653-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære lurer veldig

Svetting er en naturlig del av kroppens temperaturregulering og styres av nervesystemet som ikke er underlagt viljen. Det er ikke uvanlig å oppleve at denne delen av nervesystemet blir aktivert av forskjellige grunner og fører til voldsom svetting uten at det egentlig er for varmt.

Jeg har ingen gode råd til dere, men kan i alle fall si at dette helt sikkert ikke har noe med allergi å gjøre.

Kanskje noen andre med liknende problemer kan gi dere et tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34653-svetting/#findComment-133739
Del på andre sider

Kjære lurer veldig

Svetting er en naturlig del av kroppens temperaturregulering og styres av nervesystemet som ikke er underlagt viljen. Det er ikke uvanlig å oppleve at denne delen av nervesystemet blir aktivert av forskjellige grunner og fører til voldsom svetting uten at det egentlig er for varmt.

Jeg har ingen gode råd til dere, men kan i alle fall si at dette helt sikkert ikke har noe med allergi å gjøre.

Kanskje noen andre med liknende problemer kan gi dere et tips?

Hei. Kanskje det kunne vært en ide' å få sjekket blodsukkeret. Jeg vet at lavt blodsukker fremkaller svetting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34653-svetting/#findComment-133767
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...