Gå til innhold

Forslagt til blomster/lave busker

Anbefalte innlegg

black wealch

Har tenkt å plante noe nytt, lettstelt og fint i bedet mitt.

Ønsker meg noen lave busker som blomstrer gjennom hele sommeren. Rosa rugosa, rosespirea eller noe tilsvarende kanskje?

Jeg bor på østlandet.

De blir brøytet ned med mye snø under vinteren, så det må de tåle.

Noe som har noen gode forslag til meg, så er jeg takknemlig :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346581-forslagt-til-blomsterlave-busker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

black wealch

Rosespirea må jo være et godt valg - lav og tett og lett å holde i orden. I samme kategori stiller også potentilla.

Men rosa rugosa - har ikke de blitt slik "svartelistet" nå fordi de sprer seg så fælt og dermed fortrenger viltvoksende arter?

Ja, leste litt på nett og der står Rosa Rugosa på svartelista. Da blir det ikke den.

Får ta meg en tur på Plantasjen el.

Rosespirea må jo være et godt valg - lav og tett og lett å holde i orden. I samme kategori stiller også potentilla.

Men rosa rugosa - har ikke de blitt slik "svartelistet" nå fordi de sprer seg så fælt og dermed fortrenger viltvoksende arter?

''Men rosa rugosa - har ikke de blitt slik "svartelistet" nå fordi de sprer seg så fælt og dermed fortrenger viltvoksende arter?''

Det stemmer. Den sprer seg lett, men den var en fordel langs veikanten fordi den tåler salt og tildels foruresning godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...