Gå til innhold

Deprimert pga liten skjeggvekst


Gjest Litemannidag

Anbefalte innlegg

Gjest Litemannidag

Jeg er en vosken mann som sliter med flere ting. En av tingene jeg sliter med er at jeg har liten skjeggvekst. Ved et par anledninger så har folk "fleipet" sannsynligvis uten å være ondskapsfulle, men jeg kjenner at jeg tar meg veldig nær av det og blir fryktelig nedstemt! Det er ikke kult å føle seg som en barnerompe i ansiktet. Jeg har vært inne på å få sjekket testosteron nivået mitt, og eventuelt fått "påfyll", men vet ikke om jeg orker, og om det i det hele tatt vil hjelpe? Jeg har tenkt mye på dette, og føler at det har noe med at hårvekst har noe med maskulinitet og gjøre. Og man vil jo gjerne være mann når man er født som mann. Om jeg ser på tv sammen med andre og det f.eks. kommer reklame for en barberhøvel så blir jeg veldig anspent og føler meg kjip. Det har vel også noe med å forsone seg med hvordan man er skapt her i verden, men dessverre ikke så lett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

løvinne71

Undersøkelser viser at den største prosentandelen av kvinner faktisk foretrekker glattbarberte menn, og minst mulig kroppshår!

Helskjegg og "gorilla-brystkasse" står altså ikke særlig høyt på ønskelista til dagens kvinner. Og det blir stadig vanligere at også menn fjerner "overflødig" kroppshår fra både ben, bryst og rygg.

Så du har absolutt ingen grunn til å tro at kvinner skulle like deg dårligere fordi du mangler skjeggvekst!

Heller tvert imot!

Selv foretrekker jeg også glattbarberte menn. Det er både penere, og ikke minst behageligere, å slippe stikkende skjeggstubber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pocket72

Helt enig med løvinne71:-)..tror ikke at så veldig mange kvinner tenker på at en mann må ha hår på brysttkassa/skjeggvekst...Skjeggvekst er dessuten ubehagelig når man får en klem;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hårfull58

Dette kan du ta helt med ro.Jeg har motsatt problem og har helskjegg hele vinteren.Ser at noen frykter meg mer en nødvendig,da jeg ser mer ut som noe som kommer ut fra skogen,enn en normal mann.Nå som det er så moderne med skallede menn,burde du være glad for at du ikke har utgifter til barbermaskiner og høvel.Misunner deg egentlig,siden jeg må barebere meg minst 2-3 ganger i uka for ikke å får for mye skjegg.Du sier at du er voksen.Hvordan står det til med kvinner? Øket seksuell aktivitet skal øke testosteron nivået betraktelig,så det høres ut som du er ganske ung,enda du sier at du er voksen.Dette kan du ta helt med ro til du har passert 30-35.Jomfruer har ofte dårlig skjeggvekst.Slapp av og nøt din tilværelse som hårløs.Det er mange både kvinner og menn som har alt for mye hår.Følg med på reklamen for kvinner om hårfjerning,og tenk deg hviulke problemer de har som har for mye av det gode (eller dårlige,siden det er hår).Jeg som tilogmed har hår på finge bør jo da føle meg som en gorilla,men gjør jo ikke det,da noen få kvinner liker hår.Men de fleste liker det ikke! Så slapp av og få deg en dame som ikke liker hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fgdf

Undersøkelser viser at den største prosentandelen av kvinner faktisk foretrekker glattbarberte menn, og minst mulig kroppshår!

Helskjegg og "gorilla-brystkasse" står altså ikke særlig høyt på ønskelista til dagens kvinner. Og det blir stadig vanligere at også menn fjerner "overflødig" kroppshår fra både ben, bryst og rygg.

Så du har absolutt ingen grunn til å tro at kvinner skulle like deg dårligere fordi du mangler skjeggvekst!

Heller tvert imot!

Selv foretrekker jeg også glattbarberte menn. Det er både penere, og ikke minst behageligere, å slippe stikkende skjeggstubber!

Akkurat dette trenger du ikke ta sånn på vei for. Vær glad du har lite skjeggvekst og slipper bruke så mye tid på barbering. Det er flere menn som har lite skjeggvekst og det er noe en ikke tenker over. Det er naturlig med varierende grad av skjeggvekst. Dette er jo også et "problem" det er lett å skjule, folk tror jo bare at du har barbert deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aftersun

Akkurat dette trenger du ikke ta sånn på vei for. Vær glad du har lite skjeggvekst og slipper bruke så mye tid på barbering. Det er flere menn som har lite skjeggvekst og det er noe en ikke tenker over. Det er naturlig med varierende grad av skjeggvekst. Dette er jo også et "problem" det er lett å skjule, folk tror jo bare at du har barbert deg.

En ting er å være deprimert og du har sikkert dine grunner. Men dette med skjeggvekst er bare en bagatell. Tenk om du hadde en synlig sykdom i ansiktet med utslett eller at du ikke kunne være ute i sola pga soleksem. Du kan prise deg lykkelig over at det er bare manglende skjeggvekst. Jeg tror du er en sånn type deprimert person som alltid går og grubler over noe som du blir deprimert for uansett hva det er. Stemmer det? Så hvis du hadde blitt kvitt problemene dine ville du bare blitt deprimert for noe annet. Jeg tror du heller skal konsentrere deg om å gjøre noe med depresjonen hvis du har mulighet for det. Snakk med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor voksen? ;0) Min mann hadde ikke behov for å barbere seg mer enn hver tredje uke, max, til han var over tredve. Nå er han over førti og sukker over at luxusen med å slippe barbering er over! Nå gror det hemningsløst og må tas hver tredje dag for å være glatt.

DET gidder han ikke og ser konsekvent lurvete ut...:0/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolores77

Dessverre er det ikke bare hormoner, men gener det kommer an på.

Trøst deg med at kvinner liker menn som er glattbarberte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor voksen? ;0) Min mann hadde ikke behov for å barbere seg mer enn hver tredje uke, max, til han var over tredve. Nå er han over førti og sukker over at luxusen med å slippe barbering er over! Nå gror det hemningsløst og må tas hver tredje dag for å være glatt.

DET gidder han ikke og ser konsekvent lurvete ut...:0/

''Nå gror det hemningsløst og må tas hver tredje dag for å være glatt.''

Det kan vel ikke kalles hemingsløst? Jeg trodde de fleste menn hadde skjeggstubber om kvelden etter barbering om morran. Det har min i alle fall og han har ikke noe særlig til hårvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvor voksen? ;0) Min mann hadde ikke behov for å barbere seg mer enn hver tredje uke, max, til han var over tredve. Nå er han over førti og sukker over at luxusen med å slippe barbering er over! Nå gror det hemningsløst og må tas hver tredje dag for å være glatt.

DET gidder han ikke og ser konsekvent lurvete ut...:0/

''Nå gror det hemningsløst og må tas hver tredje dag for å være glatt.''

Hehe, ikke spesielt hemningsløst vekst, vil jeg si. Mannen min barberer seg hver morgen, men har skjeggstubb om kvelden når han legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror nok de færreste kvinner reagerer på manglende skjeggvekst, så dette er det nok mest du selv som bryr deg om.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men skjeggveksten øker med alderen, og skulle ikke forundre meg om du synes du har mer en nok skjeggvekst om noen år. Og hvis ikke, er ikke det heller noe å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå gror det hemningsløst og må tas hver tredje dag for å være glatt.''

Hehe, ikke spesielt hemningsløst vekst, vil jeg si. Mannen min barberer seg hver morgen, men har skjeggstubb om kvelden når han legger seg.

Tatt i betraktning at han er vant til å ta ferskenpels hver tredje uke, så synes jeg tre dager er "hemningsløst" jeg altså. :0P

Nå venter vi bare på ørehårene og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg ikke har skjegg i allefall :-)

Skal ikke begatalisere dette, men det hjelper å tenke at det alltids kunne vært verre. Feks. du kunne ha mistet alle dine nærmeste i en bilulukke, blitt blind og døv av hjerneslag, hatt dødlig kreft... Det er mange av dem som opplever dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad jeg ikke har skjegg i allefall :-)

Skal ikke begatalisere dette, men det hjelper å tenke at det alltids kunne vært verre. Feks. du kunne ha mistet alle dine nærmeste i en bilulukke, blitt blind og døv av hjerneslag, hatt dødlig kreft... Det er mange av dem som opplever dette også.

Ja, man føler seg alltid bedre når andre bagatelliserer problemene sine. Jammen godt du tok deg tid til det! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...