Gå til innhold

Til dere som er trygdet

Anbefalte innlegg

Gjest hva svarer dere

Hvis dere har en "usynlig" sykdom og er trygdet eller langtidssykemeldt - hva svarer dere når fremmede (i selskap eller sånn) spør det sedvanlige spørsmålet: "Og hva jobber du med?" Eller når naboer du er på hils med spør om hvordan det går på jobben el.likn.

Det er jo ikke sikkert man har lyst til å si alt som det er til alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346921-til-dere-som-er-trygdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

19

• morsan

9

• Lillemus

7

• tzatziki1365380058

4

Gjest langvarig sykemeldt

Jeg har vært langvarig (11 mnd) sykemeldt - og hvis jeg i den perioden (feks i selskapelig sammenheng) ble spurt av noen ukjente om hva jeg jobbet med, så svarte jeg hvilket yrke / utdannelse jeg har (feks: "jeg er programutvikler i et lite software-firma" eller "jeg er sivilingeniør fra Trondheim og har jobbet mest innen ..". Da er det jo mer smalltalk, og det er hyggelig å vite litt om den man sitter til bords med.. Er samtalen litt mer personlig, kunne jeg legge til "men jeg har vært hjemme og ventet på en operasjon det siste halvåret". Og så vridd samtalen tilbake på det jeg hadde jobbet med.

Er det naboen eller en bekjent som spør "hvordan går det på jobben" så ville jeg kanskje sagt at jeg har vært hjemme / sykemeldt en periode nå. og kanskje fortsatt med at "det går bra med firmaet og jeg gleder meg til å komme tilbake" - for å vri samtalen mer over til jobben hvis det er det vi har pleid å snakke om, og jeg ikke ønsker å utlevere så mye mer om min helse.