Gå til innhold

gratulerer med seieren Harald Martin Bratbakk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest likte han bedre før, men grattis!

Ikke heelt enig her, da.. Synes han virker usympatisk. Mulig han bare har blitt fremstilt slik på tvn nå. Litt for gira og hyler og roper når han vinner. Jodajoda, klart man skal få gjøre det, men han gnir det inn.. på en måte.. usympatisk.. Men han virker som han er flinkis i alt, da. Så helt greit.

Mulig han fortjente seieren - jeg har ikke sett så mye på serien at jeg kan uttale meg. Men som vanlig blir jeg rimelig irritert i forhold til finaleøvelsen. Hva er poenget med at de alltid har fysiske øvelser som favoriserer menn? Og hvis Zahl Pedersen hadde nådd fram til finalen - hvordan skulle han ha kjørt trillebår, spadd grus og klatra i nettet? Syns det er helt utrolig at de ikke kan ha mer rettferdige øvelser i finalen - og det gjelder ikke bare denne gangen.

Mulig han fortjente seieren - jeg har ikke sett så mye på serien at jeg kan uttale meg. Men som vanlig blir jeg rimelig irritert i forhold til finaleøvelsen. Hva er poenget med at de alltid har fysiske øvelser som favoriserer menn? Og hvis Zahl Pedersen hadde nådd fram til finalen - hvordan skulle han ha kjørt trillebår, spadd grus og klatra i nettet? Syns det er helt utrolig at de ikke kan ha mer rettferdige øvelser i finalen - og det gjelder ikke bare denne gangen.

Helt enig. Ikke rettferdig med såpass mye fysiske øvelser i finalen. Skal de fortsette slik så må en eventuell ny kvinne i finaler få en skikkelig testosteronkur først. :-)

Annonse

Helt enig. Ikke rettferdig med såpass mye fysiske øvelser i finalen. Skal de fortsette slik så må en eventuell ny kvinne i finaler få en skikkelig testosteronkur først. :-)

...og det som liksom skal jevne det hele ut er at det også er kunnskapsoppgaver underveis. Akkurat som om kvinner fra naturens side stiller sterkere i fhd til kunnskap, som menn stiller sterkere i fhd til fysikk...

Gjest Nils Håvard Dahl, privat

...og det som liksom skal jevne det hele ut er at det også er kunnskapsoppgaver underveis. Akkurat som om kvinner fra naturens side stiller sterkere i fhd til kunnskap, som menn stiller sterkere i fhd til fysikk...

Hva skulle en velge for at kvinnene skulle stille sterkere? Gardinkjennskap?

Man kunne hatt de samme oppgavene, men redusert kvinnens utfordring i styrke slik at det ble jevnt. At hennes huske ikke hadde trengt så mye sand som Harald Martin sin f.eks

litt av et syn på kvinner du har....

Han har da et poeng? Hvilken øvelse ville kvinner stille _sterkere_ enn menn i, gjennomsnittlig? Hvis det skulle blandes med rent fysiske øvelser hvor mennene jo definitivt er bedre rustet.

Men, det er selvsagt at man kunne jevne ut de fysiske øvelsene slik man vel gjør i "Mesternes mester", med å ha forskjellige vekter f.eks.

''Hva skulle en velge for at kvinnene skulle stille sterkere? Gardinkjennskap?''

Da hadde i hvert fall jeg (og antakelig en del av mine medsøstre) vært sjanseløs(e) :-))

Morsom du, og uten særlig høye tanker om kvinners sterke sider :) Jeg lever i et gardinløst hus, så der hadde jeg kommet til kort.

Det trenger ikke nødvendigvis være øvelser som kvinner er sterkere i, selv om man unngår øvelser der menn har fordeler. Som feks i forhold til fysisk styrke. Flere øvelser som går på smidighet, balanse, kunnskap, koordinering, treffsikkerhet, kreative utfordringer osv ville stille deltakerne mer likt enn for eksempel lemping av grus.

Annonse

Han har da et poeng? Hvilken øvelse ville kvinner stille _sterkere_ enn menn i, gjennomsnittlig? Hvis det skulle blandes med rent fysiske øvelser hvor mennene jo definitivt er bedre rustet.

Men, det er selvsagt at man kunne jevne ut de fysiske øvelsene slik man vel gjør i "Mesternes mester", med å ha forskjellige vekter f.eks.

Man trenger jo ikke nødvendigvis å ha øvelser der kvinner er sterkere enn menn. Man kan bare unngå de øvelsene som helt klart favoriserer den ene parten, som fysisk styrke. Eller la styrkebaserte øvelser relateres til kroppsvekt osv. Det er ikke umulig å få til - hvis de vil.

Gjest Kayia

Du er for gammel NHD. ;-) Gardinkunnskap er ikke en kjønnet øvelse som sådan, mer en øvelse som favoriiserer kvinner 50+... Nå for tiden går det enten i lin eller lameller vettu - gir begrenset konkurransefortrinn i kunnskapskonkuranser det... ;-)

Gjest baremei

Enig! Jeg ble utrolig imponert over Krohn Devold, hun var jammen ikke langt bak, selv om hun kom til kort i de fysiske øvelsene (og ikke bare er Brattbakk mann, han er også tidl. toppidrettsutøver).

Det kunne godt vært flere konkurranser av typen "overlevelse i naturen"; tenne bål, sette opp telt, orientering, fisking, skyting ...etc.

Gjest solfryd

'' Hvilken øvelse ville kvinner stille _sterkere_ enn menn i, gjennomsnittlig?''

Bleieskift? Påkledning av små barn. Finne tøy som matcher, matlaging... ;-)

100 % enig! En flott kar, med et stort konkurranseinstinkt, god fysikk og i tillegg sexy og sjarmerende. :-)

Forøvrig håper jeg at neste 71 grader nord med "vanlige" mennesker også blir lagt opp på samme måte, uten stemming og aliansepreg. Likte absolutt denne måten bedre, her tapte man hvis man ikke var god nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...