Gå til innhold

To tiåringer voldtok 8 åring

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Du verden - det der husker jeg slett ikke! Ble det slått stort opp i nyhetene den gang? Bulger-saken husker jeg, men ikke denne...

Kanskje jeg har fortrengt den, siden jeg hadde småunger på den tiden.

Jeg husker saken godt fra den gangen..... Trist sak :-(

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• Sør

7

• morsan

5

• Adriana

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du verden - det der husker jeg slett ikke! Ble det slått stort opp i nyhetene den gang? Bulger-saken husker jeg, men ikke denne...

Kanskje jeg har fortrengt den, siden jeg hadde småunger på den tiden.

Ja, det var mye om det i nyhetene her i Trondheim i alle fall. Forferdelig tragisk.

Gjest sak i england
Skrevet

Kom det noe frem i media hvorfor guttene hadde gjort det? Var de spesielle tilfeller eller? Samt hvordan myndighetene grep fatt i saken?

Forhåpentligvis har de fleste en sperre i seg som gjør at de stopper når de har gått alt for langt.

Skrevet

Kom det noe frem i media hvorfor guttene hadde gjort det? Var de spesielle tilfeller eller? Samt hvordan myndighetene grep fatt i saken?

Forhåpentligvis har de fleste en sperre i seg som gjør at de stopper når de har gått alt for langt.

Nei, guttene var jo veldig unge så de ble veldig skjermet i media og jeg mener å huske at i alle fall en av dem flyttet til et annet sted etterpå. Kanskje ikke så rart.

petter smart
Skrevet

Huff, det er jo tragisk for guttene om dette stemmer! :-(

Men samtidig så skal man ikke se bort fra at jenta kan ha blitt tvunget til noe hun ikke ville, men at hun kan ha blitt påvirket av forsvareren til å si at det ikke skjedde. Barn i den alderen er veldig lett påvirkelige og svarer ofte det de tenker at er forventet av dem å svare. Hun kan også ha blitt påvirket av moren til å svare at det hadde skjedd noe fælt i og med at det virket som om moren forventet at noe hadde skjedd. Vi vet jo ikke om hun reagerte fordi hun hadde blitt utsatt for tvang eller om hun skammet seg over hva hun hadde gjort.

Men vi får håpe at det stemmer at hun ikke ble tvunget til noe, både for hennes egen del og guttenes del.

Ja for all del, fortsett å så tvil om guttenes uskyld. Det er personer som deg som gjør det så vanskelig å tiltake personer for voldtekt. For du kommer alltid til å tro at kanskje de er skyldige, ingen røyk uten ild.

For kvinner/jenter lyver vel aldri om noe så viktig....

petter smart
Skrevet

Barn er ikke nødvendigvis så uskyldige som vi forventer at de skal være, hjernene er lengre fremme i disse tider, det forekommer sjokkerende saker. Slik som denne.

Jeg er for en hard konsekvens i slike tilfeller. Hvis barn er såpass fremme mentalt sett at de kan drepe et annet barn, eller voldta - opptil flere ganger - som i dette tilfellet så bør det være konsekvenser så det holder.

At guttene skal si "undskyld" og så at foreldrene tar seg av hvert sitt barn blir for dumt. Dette krever mer enn et undskyld. Og det skal være en forskjell på konsekvensene fra å stjele en lekebil hos en kompis og å voldta og/eller drepe noen. Selvsakt.

Det bør være en rettsak, slik at de virkelig skjønner at dette er noe annet enn å sitte på rektors kontor.

Det bør bli en særs hard konsekvens. Å sette så små barn i fengsel lar seg jo ikke gjøre, men at de må være under streng bevokning fra barnevernet i mange år i allefall.

Jeg holder på at det er den labre oppdragelsen så mange foreldre har i dag som hjelper til å få en del av disse tilfellene. De unge skjærer ut når de ikke har faste regler og normer å forholde seg til.

Og nå som det har komt fram at hun fant på hele greia fordi hun var redd mora ikke skulle gi henne godteri, hvilken straff bør hun få? Det bør være noe som setter en god støkk i henne slik at hun ikke lyver om slike ting igjen.

Gjest sak i england
Skrevet

Og nå som det har komt fram at hun fant på hele greia fordi hun var redd mora ikke skulle gi henne godteri, hvilken straff bør hun få? Det bør være noe som setter en god støkk i henne slik at hun ikke lyver om slike ting igjen.

Hun har sikkert fått støkk nok av denne saken som forhåpentligvis er blåst helt ut av proposisjoner. Men dette viser kanskje at strenge foreldre, med streng oppdragelse ikke nødvendigvis er det beste. Det kan være nettopp slike foreldre hun ikke turte å fortelle sannheten til.

Mary Poppins
Skrevet

Oi... Huff stakkars de to guttene dersom dette stemmer..:-(

Fikk straks veldig lite sympati for denne 8 år gamle jenta jenner jeg..

*kjenner

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Oi... Huff stakkars de to guttene dersom dette stemmer..:-(

Fikk straks veldig lite sympati for denne 8 år gamle jenta jenner jeg..

''Fikk straks veldig lite sympati for denne 8 år gamle jenta jenner jeg..''

Jeg synes like synd i alle ungene her og som mor til en 8 årig jente, kan jeg aldri tenke meg at 8-åringen så for seg konsekvensene av sine utsagn.

Jeg har mindre sympati for alle voksne i saken her som ikke greide å finne ut av dette før det gikk så langt som til rettsak.

Mary Poppins
Skrevet

''Fikk straks veldig lite sympati for denne 8 år gamle jenta jenner jeg..''

Jeg synes like synd i alle ungene her og som mor til en 8 årig jente, kan jeg aldri tenke meg at 8-åringen så for seg konsekvensene av sine utsagn.

Jeg har mindre sympati for alle voksne i saken her som ikke greide å finne ut av dette før det gikk så langt som til rettsak.

Nope, jeg synes ikke så veldig synd på henne. En 8 åring bør vite bedre mener jeg.

Skrevet

Ja for all del, fortsett å så tvil om guttenes uskyld. Det er personer som deg som gjør det så vanskelig å tiltake personer for voldtekt. For du kommer alltid til å tro at kanskje de er skyldige, ingen røyk uten ild.

For kvinner/jenter lyver vel aldri om noe så viktig....

''Det er personer som deg som gjør det så vanskelig å tiltake personer for voldtekt. For du kommer alltid til å tro at kanskje de er skyldige, ingen røyk uten ild.''

Hva mener du egentlig med disse to setningene? Jeg synes de ser litt selvmotsigende ut.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nope, jeg synes ikke så veldig synd på henne. En 8 åring bør vite bedre mener jeg.

En 8 åring bør vite at man ikke skal lyve på seg en voldtekt. Det er jeg helt enig i.

Men likevel kan jeg ikke tenke med at en åring, kunne se for seg de alvorlige konsekvensene.

Min 8-åring vet nok ikke en gang hva er voldtekt er for noe og jeg lurer litt på moren til 8 åringen. Det er noe som ikke stemmer her.

Mary Poppins
Skrevet

En 8 åring bør vite at man ikke skal lyve på seg en voldtekt. Det er jeg helt enig i.

Men likevel kan jeg ikke tenke med at en åring, kunne se for seg de alvorlige konsekvensene.

Min 8-åring vet nok ikke en gang hva er voldtekt er for noe og jeg lurer litt på moren til 8 åringen. Det er noe som ikke stemmer her.

''Min 8-åring vet nok ikke en gang hva er voldtekt er for noe og jeg lurer litt på moren til 8 åringen. Det er noe som ikke stemmer her.''

Det er jeg enig i.

Skrevet

Jeg tror ikke 9-åringen min har peiling på hva en voldtekt er heller så jeg er overrasket over at denne 8-åringen har påstått at de har voldtatt henne. Hvor har hun tatt det fra?

Gjest togli
Skrevet

Jeg er ikke helt enig i det.... Hun har antagelig fortalt moren at hun ikke ville at guttene skulle gjøre dette, men at de tvang henne og at hun f.eks. hylte og skrek. Mor tenker voldtekt og anmelder. Jenta skjønte neppe konsekvensen av dette her... Hadde hun vært 10-11 år gammel hadde saken vært en annen, men åtteåringer er svært umodne når det gjelder slike ting.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror ikke 9-åringen min har peiling på hva en voldtekt er heller så jeg er overrasket over at denne 8-åringen har påstått at de har voldtatt henne. Hvor har hun tatt det fra?

Det samme lurte jeg på... Nå er det jo ikke sikkert at ungen har brukt ordet voldtekt da. Hun kan ha fortalt moren hva hun var med på, men at hun ikke ville og at hun f.eks. hylte og skrek, men guttene holdt henne fast. Lett å tenke voldtekt da...

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er ikke helt enig i det.... Hun har antagelig fortalt moren at hun ikke ville at guttene skulle gjøre dette, men at de tvang henne og at hun f.eks. hylte og skrek. Mor tenker voldtekt og anmelder. Jenta skjønte neppe konsekvensen av dette her... Hadde hun vært 10-11 år gammel hadde saken vært en annen, men åtteåringer er svært umodne når det gjelder slike ting.

''Hun har antagelig fortalt moren at hun ikke ville at guttene skulle gjøre dette, men at de tvang henne og at hun f.eks. hylte og skrek. Mor tenker voldtekt og anmelder.''

Jo men det er jo faktisk et overgrep dersom det du tror hun antegelig har sagt er tilfelle.

Gjest togli
Skrevet

''Hun har antagelig fortalt moren at hun ikke ville at guttene skulle gjøre dette, men at de tvang henne og at hun f.eks. hylte og skrek. Mor tenker voldtekt og anmelder.''

Jo men det er jo faktisk et overgrep dersom det du tror hun antegelig har sagt er tilfelle.

Skjedde det på den måten er det helt klart et overgrep, men nå viser det seg jo at det trolig ikke var slik allikevel... Jenta har overdrevet guttenes rolle i frykt for mors sinne?

Gjest Liza i London
Skrevet

Synes dette er en veldig intressant diskusjon fordi den virkelig belyser en kulturell forskjell mellom Norge og UK som de fleste ikke er klar over.

det som er "normalt" for barn her er slett ikke det samme som i Norge, - dessverre for ungene her.

Den kriminelle lavalder her er 10 år. :(

og vi har ungdomsfengsler.

Barns oppvekstvilkår er totalt forskjellige, kanskje middelklassen her er mer lik norske familier.

men den moralske utvikling er veldig forskjellig, noe det er forsket mye på. Norske barn - og derved også voksne - har en mer "indre moral"

Vi har 11-åringer som har fått barn. Jeg har selv behandlet 8-åringer som har vært avhangige av narkotika ( fått stoff i utgangspunktet av foreldrene)

barns oppvekstvilkår her engasjerer meg sterkt, men skal gi meg nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...