Gå til innhold

Endel ganger er det ikke psykisk

Anbefalte innlegg

Gjest ekstremt_sliten..
Skrevet

Jeg har vært helt utrolig sliten og hatt stort søvn behov den siste uka. Så har jeg gått i terapi og snakket om hva det er som gjør at jeg følte meg så trett. Og om det lå noe psykisk bak siden jeg har endel vanskelige "prosjekter og utfordringer" jeg holder på med for tiden.

Selvbebreidet meg mye for å være så lat og ikke ha viljestyrke.

Men på fredag får jeg høy feber og veldig vondt i hals og hode og hele kroppen. Det har jeg enda men er litt godt å kunne være syk og hvile med god samvittighet. Så jeg brygget tydelig på noe. Dro til og med på trening for å "komme i gang". . .....

Teit at det skal være sånn at når det fysisk så er det greit men psykisk da er det ikke det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Istapp
Skrevet

''Teit at det skal være sånn at når det fysisk så er det greit men psykisk da er det ikke det.''

Det er jeg enig med deg i.

Gjest frisk og rask =)
Skrevet

''Teit at det skal være sånn at når det fysisk så er det greit men psykisk da er det ikke det.''

Det er jeg enig med deg i.

Jeg er så enig!! Hvorfor er det sånn tro?? Det er nok fortsatt tabu med psykiske problemer...?

Skrevet

Hvem sier det? Du eller andre? Man må gi seg selv egenomsorg når man sliter psykisk også, men også stille krav.

Gjest Istapp
Skrevet

Jeg er så enig!! Hvorfor er det sånn tro?? Det er nok fortsatt tabu med psykiske problemer...?

Ja det er tabu! Og for min del har andre fått meg til å føle skam over det,slik var ikke min oppfattelse før. Tenkte da at folk kunne ikke hjelpe for det,enten det var fysisk eller psykisk. Men folk fikk meg virkelig til å skamme meg,det var etter jeg hadde vært ærlig og åpen om min sykdom.

Det er forferdelig syns at det er slik!

Skrevet

Ja det er tabu! Og for min del har andre fått meg til å føle skam over det,slik var ikke min oppfattelse før. Tenkte da at folk kunne ikke hjelpe for det,enten det var fysisk eller psykisk. Men folk fikk meg virkelig til å skamme meg,det var etter jeg hadde vært ærlig og åpen om min sykdom.

Det er forferdelig syns at det er slik!

Skjønner hva du mener. Man bør være forsiktig med hvem man åpner seg for. Det finnes mennesker med fordommer eller som ser lett på psykiske lidelser.

Gjest Istapp
Skrevet

Skjønner hva du mener. Man bør være forsiktig med hvem man åpner seg for. Det finnes mennesker med fordommer eller som ser lett på psykiske lidelser.

Ja det er mangen av dem dessverre,det verste er at mange av dem er en del av hjelpesystemet.

Skrevet

Ja det er mangen av dem dessverre,det verste er at mange av dem er en del av hjelpesystemet.

Jepp. Har erfaring med det. Man må være sterk for å være frisk.

Skrevet

Jepp. Har erfaring med det. Man må være sterk for å være frisk.

Man må være sterk for å være syk skulle det stå.

Gjest Istapp
Skrevet

Man må være sterk for å være syk skulle det stå.

Skjønte det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...