Gå til innhold

Vond (betent?) fotvorte på 10-åring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vorteguri

Jeg har aldri hørt om at den er betent? Da er kanskje legevakten første mulighet.

Jeg kjøpte det billigste middelet mot fotvorter(kopiprodukt?). Syntes det var bedre enn det vanlige. I sverige selger de noe lignede man kan velge i vanlig eller ekstra sterkt. Det kostet kr 40. En svensk lege anbefalte på tv å ta fotbad hver kveld(!), file litt og ha på middelet. Da skulle vortene være borte innen tre månder. Jeg har selv prøvd det meste av kjerringråd, og det funket ikke på meg. Heller ikke frysing.

Gjest helt sant

Betennelsen tar du med grønnsåpebad noen kvelder.

For å få bort fotvorten:

Gni innsiden av et bananskall på fotvorten.

Legg så en bit av babanskallet over vorten, og sett på tape over. La barnet sove med dette.

Gjenta noen dager.

Til slutt vil vorten bli sort, og falle av. Tar omtrent en uke.

Har gjort dette seg på min datter og det virker!!!

Gjest Nerda

Fotvorter kan i seg selv være vondt. Jeg hadde en selv som satt akkurat på et trykkpunkt under tåa slik at det stakk hvis jeg traff den mens jeg gikk.

Nå har de andre gitt deg mange gode råd, som du selvsagt gjerne må prøve. Vortemidler er vel uansett førstevalget. Alternativt kan en lege fryse bort vorta med flytende nitrogen.

Jeg tror nok ikke legevakta er nødvendig. Men hvis det virkelig er en infeskjon på gang, kan dere trygt avvente til tirsdag å se det an. Så lenge datteren din ikke blir syk med feber og dårlig allmenntilstand. Da må dere kontakte legevakta. Ring fastlegen på tirsdag og høre og hn kan se på det hvis dere er utrygge :)

Kjøp isspray og frys den i noen runder, så forsvinner den etter kort tid. Jeg har ikke prøvd det selv, men faren til ungene har gjort det på yngstejenta noen ganger, med veldig stort hell. Hun hadde også vondt når hun gikk.

Verucid er også et alternativ, men det tar så innmari lang tid...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...