Gå til innhold

NHD: Finnes det håp for store idioter?

Anbefalte innlegg

Gjest utennicket

Sånne som meg f.eks?

Jeg begynner med AP, blir mye bedre. Slutter med AP, fordi jeg tror jeg ikke trenger den, og dessuten har jeg bivirkninger.

Det går noen uker,måneder, og jeg blir sykere. Venter i det lengste for å se om det kanskje gir seg, men må bare "krype til korset" og starte med AP igjen.

Dette har skjedd mange ganger, tildels pga bivirkninger som jeg ikke kan ha. Men også fordi jeg hver gang lurer meg selv.

Er det håp for at jeg noen gang kan få så mye "vett i hodet" at jeg skjønner jeg må bruke medisiner? Jeg er helt sikkert den største av alle idioter nord for Alpene?

Fortsetter under...

Gjest utennicket

Du kan jo skrive ut ditt egen innlegg og henge det opp på strategiske steder. det kan hjelpe deg til å bevare fornuften når disse irasjonelle tankene om seponering kommer.

Jeg kunne jo forstørre den og henge den opp på veggen på stua?:-) Nå liker jeg egentlig ikke at andre skal vite at jeg må bruke medisiner, har fått så mange rare, stygge kommentarer på dette tidligere. Jeg må jo lære engang da, selv om jeg er den største idioten.

Gjest Nerda

Jeg kunne jo forstørre den og henge den opp på veggen på stua?:-) Nå liker jeg egentlig ikke at andre skal vite at jeg må bruke medisiner, har fått så mange rare, stygge kommentarer på dette tidligere. Jeg må jo lære engang da, selv om jeg er den største idioten.

Vi er nok mange idioter om vi velger å se sånn på det. Et tips er å kanskje henge kopier av innlegget ditt på innsiden av skapdører - skap du åpner ofte. Da vil det ikke synes for besøkende. Rett og slett henge det steder du ser det noen ganger i løpet av dagen, steder andre skjeldent ser.

Jeg skjønner godt den tankegangen om at man føler seg bra, så man klarer seg uten. For noen år tilbake gjorde jeg slikt også - leste meg til hvordan man kunne trappe ned, trappet ned og ble psyk igjen. Etter å ha gjort det mange nok ganger har jeg innsett at det kan gå forferdelig galt om jeg rekker å bli psyk nok. Dessverre tok det sin tid å bli kvitt den naiviteten. Hvis det er bivirkninger du ikke kan ha - så ville jeg jo spurt etter alternativer!

Jeg tror det er litt som fellen mange som slutter å røyke går i. Man klarer å holde seg i tre-fire uker, også blir man fristet og tenker "bare eeen sigarett, det går bra". Men det gjør det ikke for mange. Den lille spekken blir fort mange sigaretter igjen. Kanskje en dårlig sammenligning, men det handler om hva vi mennesker er i stand til å programmere oss selv til å tro. Det er så mange aspekter med medisiner også. Bivirkninger, uvilje mot å bruke kjemikalier, bitterhet over å måtte ta medisiner. Egentlig synes jeg ikke de tingene handler om idioti. Dumme handlinger betyr ikke at man er en kjempeidiot. Men det er lett for meg å si da, jeg har følt meg som verdens heftigste premieidiot for mange handlinger jeg og ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...