Gå til innhold

facebook og personvern igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest tasmansk liten en

En jeg er venn med på facebook skrev noe på statusen sin som jeg kommenterte. I ettertid har jeg skjønt at flere av _mine_ venner, som ikke er venn med han jeg kommenterte på, har sett både min kommentar til statusen hans, og andres kommentarer til statusen hans.

Dette er ikke noe farlig, men jeg syns det er litt rart at mine andre venner ser masse som foregår hos min ene venn som de ikke er venn med, bare fordi jeg kommenterte på ham.

Er det mine eller hans personverninnstillinger som er mangelfulle, og hva slags innstillinger må jeg evt. velge for at dette ikke skal skje?

Jeg trodde jo at når jeg kommenterer på en venn,så kan alle hans venner selvsagt se både min og andres kommentarer, mens mine venner burde jo ikke plutselig se masse hos ham bare fordi jeg kommenterer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347364-facebook-og-personvern-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tasmansk liten en

Dette velger man selv under "brukerkonto" og "personverninnstillinger". Der kan man merke av at innlegg kan leses av venners venner eller man kan bestemme at bare egne venner kan lese.

Takk for svar. Da er det sannsynligvis vennen min som har huket av for at venners venner kan lese hans kommentarer da.

Gjest verinoca

Takk for svar. Da er det sannsynligvis vennen min som har huket av for at venners venner kan lese hans kommentarer da.

Ja, noen har åpne profiler som hvem som helst kan lese alt på, mens noen har åpent for venners venner.

Før kunne man velge mer detaljert hvem som skulle se hva, slik er det ikke lenger. Savner det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...